    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyborcy zadecydowali że chcą podatku katastralnego.
    Date: Tue, 11 Oct 2011 06:59:16 -0700 (PDT)

    On Oct 10, 1:41 pm, "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Nie p acz bo nie znasz za o e . By jaki czas temu (kilka lat temu)
    > publikowany projekt ustawy. To nie 1% ( w projekcie by o od 0,8 do 1,8) od
    > warto ci rynkowej tylko od ksi gowej. I liczona jest amortyzacja. Ci co
    > mieszkaj w starych domach mog nie zauwa y e co zdro a o bo podatek
    > katastralny ma zast pi inne podatki zwi zane z nieruchomo ciami. Jak do kogo
    > przyjdzie rzeczoznawca to mo e si pakowa i wyprowadza . Bo b dzie to
    > znaczy o e jak sam wycenia nieruchomo to oszuka . I e nieruchomo
    > przejmie pa stwo za wyliczon przez w a ciciela sum + 25% g rk .
    Jak dobrze pamietam to cos w ten desen opisywane bylo na nczas.com
    Ale nie byl to opis projektu a propozycja jak zrobic dobre podatki.
    Zreszta JKM postulowal aby byla mozliwosc wykupu (z okazji problemow z
    budowa autostrad) za bodaj 3-4 krotnosc wyceny podawanej przez
    wlasciciela.

    > Jak
    > wprowadz w Polsce podatek katastralny to nieruchomo ci i mieszkania staniej .
    Nie stanieja. Trzeba bedzie kombinowac zeby problem obejsc.
    Skoro dzisiejsze mieszkania/domy sa tak drogie to czemu nie mamy osob
    budujacych domy i sprzedajacych je taniej?
    Wystarczylo by miec zysk na poziomie 20-40% ceny materialow i
    robocizny. Nie pogardzil bym zarobkiem na poziomie 70-80 tysiecy za
    samo pilnowanie fachowcow.
    Wyjasnienie: ZUS/US/strata zycia na papierkologie.
    To jest cena za socjal.

    > Kilka dni temu czyta em na Onecie e ci co buduj domy i mieszkania na
    > sprzeda zawy aj ceny od 100 do 300%. Jak kto wykupi mieszkanie od
    > sp dzielni, by y takie akcje, za 10 tysi cy to nie b dzie p aci podatku
    > katastralnego od 200 tysi cy tylko od 10 i amortyzacja od dnia zakupu.
    psinco.
    Jesli wycenil to mieszkanie na 10 tysiecy to za 12,5 urzednik je od
    niego wykupi i zrobi komunalne.
    Dlatego wycena katastru powinna byc dokladnie taka ile trzeba wydac
    zeby miec podobne mieszkanie gdzie indziej.

> [...]
    > p aci od 200 tysi cy je li zrobi podatek katastralny. To nie jest tak jak z
    > podwy k VAT o 1% e daje kas dla pa stwa od dnia wprowadzenia. Bardzo d ugo
    > pa stwo nie b dzie mia o licz cych si wp yw w z podatku katastralnego bo
    > wy sza warto b dzie si pojawia a w momencie sprzeda y. A co do wyborc w.
    > Ich nieograniczona g upota ujawni si jaki czas temu. W pa stwie w kt rym
    > prawie 100% ludzi by o robotnikami najemnymi odpowiednim systemem jest
    > socjalizm. A oni sobie zmienili na kapitalizm. To teraz maj tego

    U nas nie ma kapitalizmu. Reszta wywodu jest z tego powodu niezasadna.

    Kataster jest ok na odpowiednim poziomie.
    Po to aby uzaleznic utrzymanie panstwa i jego opieke nad dobytkiem
    (policja, wojsko, sady, urzednik pomagajacy w ukladaniu
    rzeczywistosci) od wartosci tegoz dobytku.
    Ale nie moze byc kara dla wlasciciela za bogacenie sie.
    Innymi slowy, nakladajac podatek na nieruchomosc w wysokosci wartosci
    tej nieruchomosci mamy podatek w wysokosci 50%.
    Jesli dom zbudowany za 300kzl postoi 50 lat i trzeba mu bedzie remontu
    to kataster w wysokosci 1% spowoduje ze ten dom w 50 lat kosztuje
    450kzl. Remont to kolejne 100kzl. I po 50 latach mamy stan z momentu
    budowy domu i brak w portfelu 550kzl.
    Zignorowanie inflacji i utraty wartosci raczej sie tu rownowazy.

    Kataster na poziomie wyzszym niz 0,2% to zarzniecie polski.

    Ewentualnie kataster 1% ale brak VAT i dochodowego. Wtedy bedzie
    calkiem ok.
    Ale to JKM chcial podatek poglowny...