    Subject: Re: Wyciszenie pokoju
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 2 Sep 2016 14:39:03 +0200

    W dniu 2016-09-02 o 10:46, Adam pisze:

    > Jako, że pracowałem jako elektro-akustyk, polemizowałbym.

    > Są tzw. "pułapki" akustyczne, także basowe. Używa się je w studiach
    > dźwiękowych. I nie są to bynajmniej ciężkie przegrody.
    > Ale uwaga: działają w wąskim zakresie częstotliwości.
    >
    > Po izolacji od podłoża (opisanych wcześniej) dobrze byłoby ewentualnie
    > - o ile sam fundament nie wystarczy - pogadać z jakimś akustykiem.

    Ale pułapki akustyczne czy dyfuzory to inna bajka i wymaga ingerencji w
    całe pomieszczenie. Poza tym takie pułapki nie są skuteczne na wibracje
    przenoszące się poprzez podłogę, lecz mają za zadanie wytłumić dźwięki
    roznoszące się drogą powietrzną. Poza tym pułapki dla tak niskich
    częstotliwości to dość sporych rozmiarów elementy, które umieszcza się
    na ścianach i sufitach, zwłaszcza w narożnikach. Z doświadczenia wiem,
    że problem tego typu maszyn to nie jest problem rozchodzenia się fal
    akustycznych w powietrzu, ale drgań przenoszących się na konstrukcje
    budynku.