  • Data: 2013-02-11 12:36:36
    Temat: Re: Wyjmowanie gwoździ [Re: Stara pod???oga z nieck???.]
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "AMX" napisał w wiadomości grup

    > Wedle pospiesznych szacunków, gwóźdź fi 3mm zerwie się przy
    > 150kgf. Jeśli deska ,,mocniej trzyma'' to gwóźdź się urwie.

    Aby wyciągnąć gwoździe najpierw trzeba podważyć deskę, którą trzymają dwa
    więc siła zrywająca jest większa.

    > Zrywałem kiedyś taką podłogę w jednym pomieszczeniu i metrowy łom się
    > wyprostował przy którymś kolejnym wyciąganym gwoździu.

    Często stanięcie na łomie nie pomaga i trzeba skoczyć.

    > który działa jak dźwignia, 10 cm ramię pod deską daje 750 kgf.
    > Krótsze ramię jeszcze więcej.

    > tylko, że ta wielka siła z jaką łom działa na deskę, jest
    > przenoszona przez gwoździe na belkę a tu jest równoważona
    > (prawie) przez siłę od oparcia łomu. W efekcie możesz zrobić
    > porządne wgniecenie w belce ale jej nie ugniesz bo efekt jest
    > mniejszy niż wywołuje człowiek stojący na 6 m belce.

    Pominąłeś dwie sprawy:
    - po pierwsze ktoś ten łom naciska i zwykle nie wici w powietrzy ale stoi na
    tej belce robiąc dynamiczne tąpnięcie gdy gwóźdź puści.
    - po drugie jeśli naciskasz na łom wzdłuż belki (aby podważyć kolejną deskę)
    to powodujesz siłę uginającą belkę z jednej strony i unoszącą z drugiej -
    obie ty siły nagle przestają działać gdy gwóźdź puści.

    Ja wiem, że to wszystko są _teoretycznie_ bardzo małe siły, ale praktyka
    jest taka, że demontaż podłogi na piętrze powoduje pękanie łączeń płyt na
    suficie na parterze.

    Pozdrawiam
    Ergie