  • Data: 2010-06-11 11:53:57
    Temat: Re: Wykorzystanie rur kanalizacyjnych do wentylacji
    Od: Kudlaty <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Cze, 13:10, "Wojtek" <w...@w...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > Chciałbym poznać Wasze zdanie (szczególnie argumenty przeciw) odnośnie
    > wykorzystania rur kanalizacyjnych - np szarych fi 110 - do nawiewania
    > czystego powietrza do pomieszczeń mieszkalnych np za rekuperatorem.
    > Przytoczę moje 'za' i 'przeciw':
    >
    > Za:
    > - stosunkowo tanie (~ 7pln/m 110)
    > - wytrzymałe mechanicznie (nawet nie ma porównania do tych białych gówien
    > dedykowanych wentylacji)
    > - szczelne
    > - równe w środku - małe opory i mniej kurzu się zbiera
> [...]

    powiem tyle ze jestem przeciw bo:
    - elektrostatyka
    - naprezenia
    - w fazie palenia wydzielaja kwas solny w stanie gazowym - system
    dystrybucji powietrza rozprowadza ten syf do innych pomieszczen
    - halas
    - problem z ociepleniem
    - problem z zapachem z wyzszymi temperaturami np 40 stopni juz
    smierdzi

    Innych nie widze. Mozna zakladac ale trzeba byc swiadomym pozniejszych
    zjawisk..