    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Date: Tue, 16 Dec 2014 15:49:25 +0100
    <1...@g...com>
    <m6met0$ic8$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <m6mq0j$vrn$1@node1.news.atman.pl>
    <6...@g...com>
    <m6oqk0$7i1$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <m6p5uo$lvi$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <m6pcge$tib$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>

    dyskusyjnych:03e54626-146f-4e18-b61f-a571b10dd629@go
    oglegroups.com...

> [...]
    > http://www.elgo.wroclaw.pl/2010-15p.jpg
    > wskjazuje on ile komitet wyborczy traci/zyskuje w procentach jesli
    > odrzucimy komisje gdzie było dużo głosów niewaznych (przyjąłem jako
    > granice 15%)
    > Mapka którą podałem wczesniej wskazywała wojewódzwo mazowieckie jak krainę
    > cudów, moje dane to powietrdzają. Co ciekawe wyglada na to ze głosy
    > nieważne automagicznym sposobem
    > pojawiały sie przy głosujacych na PO.
    > W 2010 platformersy robiły głosy niewazne, teraz pis - a zawsze na tym
    > wygrywa psl, niezależnie czy jest broszura z pierwszym miejscem, czy

    Nie bardzo nadążam co chcesz mi powiedzieć. Napisałeś że głosy liczy PSL co
    jest bzdura i co sprostowałem bo głosy liczą całe komisje.

    teraz pokazujesz dane pokazujące że w różnych województwach różne liczby
    osób oddały różny procent głosów nieważnych na różne partie. Przecież to
    jest równanie o w zasadzie nieograniczonej liczbie zmiennych tu nie ma i
    nigdy nie będzie jednej prostej odpowiedzi na pytanie "dlaczego".

    Możliwości jest wiele i w jakimś stopniu wszystkie mają wpływ. Nawet to że w
    jednym regionie padało i poszedł głosować tylko żelazny elektorat a w innym
    było słońce i ludzie głosowali przy okazji spacerów. Wystarczy np. że w
    jednej gminie lokalna gazeta wydrukowała instrukcję jak głosować a w
    sąsiedniej nie i już różnica w ilości głosów nieważnych pomiędzy tymi
    gminami może być znacząca.

    > zgoda - dlatego tez duza miedzynarodowa firma powinna wiedziec co ogłasza.

    Ale skąd? Oni nie robili poprzednich wyborów więc nie mieli danych
    wejściowych by poprawnie "skalibrować" algorytm interpolacji wyników
    nieważnych a do tego mieli znacznie mniej danych (więcej odmów odpowiedzi
    niż w poprzednich wyborach)

    A poza tym sugerowanie że jak ktoś jest duży i międzynarodowy to nie
    popełnia błędów jest infantylne.

    > No właśnie. Chleba. Nie zboza jak takiego.

    Proszę nie brnij. To jest naprawdę żałosne. Jeśli Ty nie dostrzegasz nic
    bardziej niestosownego w wysypywaniu zboża niż w wysypywaniu węgla to nie
    mamy o czym rozmawiać. Najwyraźniej ja zostałem wychowany w trochę innym
    duchu i wyznaję inne wartości. Ale to i tak nie ma znaczenia bo pytałeś o
    _moje_ zdanie więc Ci je podałem.

    > mnie nie interesuje czy był dobrym czy złym człowiekiem, niech to Bóg
    > rozsądza. Mnie interesuje czy był dobrym Polakiem. A nie był bo całe zycie
    > służył okupantowi, i nigdy sie nie pokajał.
    > Zresztą , to kolejna dygresja. Chodziło mi o sposób rozliczenia z komuną.

    Ale co to ma do pogrzebu? Algorytm jest prosty byłe prezydentem -> należy
    się pogrzeb z honorami. Koniec kropka. Taki pogrzeb w żaden sposób nie jest
    ani zapomnienie ani tym bardziej wybaczeniem jego win. To po prostu szacunek
    dla własnego państwa i jego struktur.

    > Czy krzyknięcie na złodziaja ty złodzieju jest chamskie?

    Czy ludzie do których to było wypowiedziane byli ZOMOwcami? Naprawdę proszę
    nie brnij. Nie rozumiem dlaczego nie potrafisz po prostu przyznać - "ok,
    zrobił źle, ale ja to pomijam bo...", "albo zachował się jak cham , ale
    należało im się...", albo cokolwiek innego. Naprawdę dopuszczam myśl że
    uznajesz jego intencje za słuszne ale to nie zmienia faktu że czyn był
    jednoznacznie chamski.

    > No i sie kreci, lustracji nie będzie bo teraz juz przy złobach siedzą
    > dzieci ubeków - a te sa czyste jak łza. A naród sie dziwi ze ludzie którzy
    > rządzą nie mają na uwadze racji stanu tylko własne
    > partykularne interesiki...

    Ale do kogo masz pretensje? Do mnie do Tuska czy do kogoś innego? To nie ja
    ani nie Tusk (jak przypuszczam) głosowali na SLD, Milera i Kwaśniewskiego.

    A teraz to jak sam zauważyłeś trochę za późno.

    > Owszem - pytanie mam czy komunisci zostali odsunieci od władzy i
    > rozliczeni ze zbrodni?

    Nie wszyscy, ale jak to się ma do powyższej wypowiedzi? Czy dlatego że nie
    wszyscy zostali rozliczeni to znaczy że mamy zapomnieć albo umniejszać
    wysiłek walczących o wolną Polskę?

    > Bo jesli nie to tylko ustrój sie zmienił ale naród został w tym samym, lub
    > podobnym miejscu.

    Proszę Cię przestań obrażać pamięć ludzi którzy o wolność walczyli.
    Umniejszając znaczenie naszej wolności obrażasz tych wszystkich którzy
    zginęli albo siedzieli w więzieniach za to bym ja mógł sobie teraz swobodnie
    jeździć po świecie, za to by moja matka nie była szykanowana za chodzenie do
    kościoła, za to by moje dzieci nie musiały stać w kolejkach po papier
    toaletowy. Za to bym ja mógł sobie poczytać dowolną książkę i zobaczyć
    dowolny film nie narażając się na więzienie za samo jej posiadanie.

    Wolność to znacznie więcej niż tylko możliwość rozliczenia z oprawcami, a
    sugerowanie że nie ma wolności bo komuniści nie zostali rozliczeni to podła
    propaganda pod publiczkę w najgorszym guście.

    Pozdrawiam
    Ergie