  • Data: 2012-01-03 22:47:09
    Temat: Re: Wysoka drabina
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jackare" <1...@1...tralala.com> wrote:

    > No właśnie czy warto dla fantazji:
    > a. dopłacić
    > b. dźwigać
    > Jakby nie patrzeć do 5m to spokojnie sięgniesz z 3x8, a i znacząco lżejsza,
    > dzięki temu że krótsza mniej elastyczna, a jak już się konieczność użycia na
    > większą wysokość trafi to raz na parnaście lat warto cały czas się szarpać z
    > taką kobyłą?
    >

    > bardzo duża różnica w sprężystości jest już pomiędzy 9 szczeblową a 11sto. Mam
    > swoją 3x9 którą używam na codzień i obskakuję nią większość spraw, jedenastkę
> [...]

    Ja z kolei nie lubię wchodzić na teścia 3x9 Krause :)
    Może to kwestia przyzwyczajenia, bo sam mam 3x11 Krause i zwykle używam jej z
    odpiętym trzecim elementem. Wówczas na drabinę można wejść dość wysoko, cały
    czas mając uchwyt dla ręki. Z kolei ten trzeci element doskonale sprawdza się
    jako przystawna, leciutka drabina, gdy praca wymaga częstego przestawiania
    drabiny.
    Jeśli chodzi o pełny zasięg, to faktycznie 3x11 trochę się ugina... No ale ja
    ważę ok. 110kg :)
    Zwykle bardziej obawiam się tego, że drabina przesunie się po ścianie i spadnę
    na bok niż tego, że się złamie.
    I jeszcze jedna uwaga dotycząca pozycji "lambda" - kiedyś stojąc na szczycie
    drabiny 3x9, udało mi się przekroczyć środek ciężkości i jedna podpora się
    uniosła. Na szczęście było się o co oprzeć...

    --
    Bartek