    From: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wytrzymalosc dachu
    Date: Sat, 14 Jan 2012 19:06:37 +0100

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:

    > Aaa... no i te obliczenia to se można, bo majster inaczej mi ten dach wykonał,
    > niż było w projekcie. Krokwie dał cieńsze, a więcej jakichś tam podpór, czy
    > płatwi... Kierbud się pod tym podpisał - wiedział, że jest inaczej, ale
    > stwierdził, że jest dobrze. Zresztą majster uchodzi, za lokalnego mistrza.

    No to już prawie sobie sam odpowiedziałeś na pytanie "ile". Jeśli zmieniłeś
    projekt to chgw - trzeba to zanieść do konstruktora, żeby przeliczył. Już sam
    możesz zauważyć, że można zmienić grubości elementów, jednocześnie zmieniając
    konstrukcję.
    Moi "lokalni mistrzowie" jak to pięknie nazwałeś, twierdzili że krokwie 12x6cm
    są za słabe, żeby utrzymać dachówkę ceramiczną, choć tak było w projekcie.
    Zaniosłem projekt do konstruktora, który to sprawdził i stwierdził że jest ok i
    żeby się mistrzami nie przejmować. Dach od 5 lat stoi i nawet długi okap się nie
    ugiął...

    --
    Bartek