  • 1. Data: 2012-01-14 13:31:46
    Temat: Wytrzymalosc dachu
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Witajcie.
    Mam dach skośny o nachyleniu połaci 42 i 35 stopni. Krokwie mają
    przekroje 8 x 16 cm, dach jest w całości deskowany i kryty dachówką
    ceramiczną.

    Czy można jakoś oszacować ile musiałoby napadać na niego śniegu, żeby
    doprowadzić go do granic jego wytrzymałości?

    Mówię tak o obciążeniu statycznym, jak i obciążeniu połączonym z
    porywistymi podmuchami wiatru.

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 2. Data: 2012-01-14 15:19:50
    Temat: Re: Wytrzymalosc dachu
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2012-01-14 14:31, Robert G pisze:
> [...]
    > ceramiczną.
    >
    > Czy można jakoś oszacować ile musiałoby napadać na niego śniegu

    Oczywiście że nie.
    Ale można wywróżyć.
    ps. Nie masz projektu?

    ________MAT_______

  • 3. Data: 2012-01-14 15:29:56
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Lagod napisał:

    > ps. Nie masz projektu?

    Hehe... mam projekt, a sądzisz, że w moim projekcie jest napisane ile
    śniegu wytrzyma dach...?
    Przeglądałem go nie raz i jakoś nie znalazłem takiej informacji - w
    Twoim jest...???

    Może są jakieś normy... ???

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 4. Data: 2012-01-14 15:32:47
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > doprowadzić go do granic jego wytrzymałości?
    >
    > Mówię tak o obciążeniu statycznym, jak i obciążeniu połączonym z

    jak konstruktor nie był idiota to to policzył. Mam nadzieje ze wiedzial ze
    ty bedziesz w górach mieszkać :)

    A poza tym -śnieg, jaki śnieg? ;-)

    b.

  • 5. Data: 2012-01-14 15:58:49
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > A poza tym -śnieg, jaki śnieg? ;-)

    No ze 30 - 40 cm to już będzie. Na dachu wprawdzie tyle nie ma, bo była
    ostatnioodwilż i zjechał, ale dziś cały dzień sypało i teraz przestało,
    ale zapowiadają, że będzie dalej padać.
    Na dachu będzie z 10 cm - okien dachowych nie mogę otwierać, bo się
    wsypuje do pokoju :-P szczególnie jak zawiewa.

    https://picasaweb.google.com/robercikus/Probka?authk
    ey=Gv1sRgCLKmj_bY44nrPA#5697517262813425266

    To z rana, teraz trochę dosypało, a ja nie nadążam z łopatą... :-)

    pozdr
    Rpbert G

  • 6. Data: 2012-01-14 16:14:15
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > jak konstruktor nie był idiota to to policzył. Mam nadzieje ze wiedzial ze
    > ty bedziesz w górach mieszkać :)

    Aaa... no i te obliczenia to se można, bo majster inaczej mi ten dach
    wykonał, niż było w projekcie. Krokwie dał cieńsze, a więcej jakichś tam
    podpór, czy płatwi... Kierbud się pod tym podpisał - wiedział, że jest
    inaczej, ale stwierdził, że jest dobrze. Zresztą majster uchodzi, za
    lokalnego mistrza.

    Ubiegłoroczną zimę dach wytrzymał, ale rodziny jeszcze pod nim nie
    miałem ;-).Śniegu w ub roku też było sporo.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2012-01-14 16:16:01
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > https://picasaweb.google.com/robercikus/Probka?authk
    ey=Gv1sRgCLKmj_bY44nrPA#5697517262813425266
    > To z rana, teraz trochę dosypało, a ja nie nadążam z łopatą... :-)

    ćwicz, ćwicz, dobrze ci wyjdzie na zdrowie, a ponieważ u mnie śnegu nie ma
    to ja w twojej intencji wypije piwko :-)

    b.

  • 8. Data: 2012-01-14 16:40:31
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > podpór, czy płatwi... Kierbud się pod tym podpisał - wiedział, że jest
    > inaczej, ale stwierdził, że jest dobrze. Zresztą majster uchodzi, za

    tu masz cos co daje jakies normowe obciążenia
    http://lotniczefotki.pl/obciazenie_sniegiem.exe
    a potem trzeba by to policzyć jakim innym, ale jakim to nie wiem. Ale gdybys
    natrafił na taki to daj znaka.

    b.

  • 9. Data: 2012-01-14 16:53:00
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-14 16:29, Robert G pisze:

> [...]
    > śniegu wytrzyma dach...?
    > Przeglądałem go nie raz i jakoś nie znalazłem takiej informacji - w

    U mnie jest. Są też wypisane normy, które zostały wzięte pod uwagę.

    Nie ma wprost napisane ile cm śniegu ale jest wpisane obciążenie w kN/m^2.

    M.

  • 10. Data: 2012-01-14 18:06:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Robert G" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > stwierdził, że jest dobrze. Zresztą majster uchodzi, za lokalnego mistrza.

    No to już prawie sobie sam odpowiedziałeś na pytanie "ile". Jeśli zmieniłeś
    projekt to chgw - trzeba to zanieść do konstruktora, żeby przeliczył. Już sam
    możesz zauważyć, że można zmienić grubości elementów, jednocześnie zmieniając
    konstrukcję.
    Moi "lokalni mistrzowie" jak to pięknie nazwałeś, twierdzili że krokwie 12x6cm
    są za słabe, żeby utrzymać dachówkę ceramiczną, choć tak było w projekcie.
    Zaniosłem projekt do konstruktora, który to sprawdził i stwierdził że jest ok i
    żeby się mistrzami nie przejmować. Dach od 5 lat stoi i nawet długi okap się nie
    ugiął...

    --
    Bartek