    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 10 Jun 2016 06:40:42 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ytong Multipor - ocieplanie od środka
    From: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 14:44:23 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    zewnatrz tez jest 5cm,ale nie bylo mozliwosci pogrubic. Mam w koncu cieplo, mech nie
    wyłazi, zapaszkow nie ma. No to mysle ze ten ytong bedzie ok.

    > Ja miałem okazję kilka razy widzieć ściany po zerwaniu styropianu, który
    > był kładziony kilka-kilkanaście lat wcześniej od środka. W każdym z tych
    > przypadków były wykwity na ścianach. W jednym z przypadków ściana ściana
    > była cała czarna od pleśni, a przed zerwaniem styropianu w domu był
    > okropny zapach stęchlizny. Dlatego nie odważyłbym się na takie ocieplenie.
    >
    > U Ciebie z tego co pamiętam jest chyba od 5 lat.

    eetyle to nie, to chyba druga, najwyzej 3a ciepła zima w biurze. Wczesniej ocieplalem
    od srodka garaz, i taka piwnice. Ale to z punktu widzenia kierunku przeplywu ciepla
    to ocieplalem od chlodnej strony. Dopiero to biuro teraz jest mam "niezgodne" :)

    Pozostawiałeś jakąś
    > lukę wentylacyjną, czy bezpośrednio kleiłeś do ścian?

    żadnych luk, wentylacji itp. Styro poszło prosto na sciane za pomoca pianki
    montażowej.

    > W przypadku Multipora zalecają aby każdy bloczek podczas klejenia
    > docisnąć, a później przesunąć, żeby się zassał i dobrze przylegał. Może
    > w tym jest myk, żeby nie pozostawiać większych szczelin.

    tak bym robił.

    Sam Multipor
    > jest materiałem o bardzo dużej przenikalności pary i dlatego para, która
    > się skropli pomiędzy tym bloczkiem, a ścianą szybko wysycha.
    >
    > Tylko czy faktycznie zapobiega to powstawaniu grzyba?

    a wentylacje masz tam przyzwoitą? pol klopotow to od wentylacji spartaczonej.

    > Ludzie budują całe ściany nieocieplane z Ytonga i tam też dochodzi do
    > skraplania pary. Tyle, że w przypadku takiego jednorodnego materiału,
    > punkt rosy jest ruchomy i ciągle się zmienia. Zatem jeżeli coś się
    > skropliło w jednym miejscu jednego dnia to na drugi dzień może w tym
    > miejscu już być taka temperatura, że następuje odparowanie.

    no wlasciwie to i u mnie tak jest bo mam 5cm styro/pustak/i odsrodka znow 5cm styro.
    Punkt rosy musi chyba wewnatrz pustaka byc.

    b.