  • 1. Data: 2016-06-10 09:51:59
    Temat: Ytong Multipor - ocieplanie od środka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Witam.

    Co myślicie o ocieplaniu ścian od środka przy użyciu płyt Ytong Multipor?

    Czy ktoś z Wad już tego próbował?

  • 2. Data: 2016-06-10 11:02:22
    Temat: Re: Ytong Multipor - ocieplanie od środka
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    W dniu 10.06.2016 o 09:51, Uzytkownik pisze:
    > Co myślicie o ocieplaniu ścian od środka przy użyciu płyt Ytong Multipor?

    Ja mam to użyte ale tylko jedną ścianę. Mam obłożoną od wewnątrz ścianę
    w garażu przylegającą do domu. Tylko po to, żeby nie mieć od środka
    styro i mieć w co kołek wbić jak by mi przyszło coś tam zawiesić.

    --
    GreDi

  • 3. Data: 2016-06-10 12:22:50
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 09:51:47 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Witam.
    >
    > Co myślicie o ocieplaniu ścian od środka przy użyciu płyt Ytong Multipor?
    >
    > Czy ktoś z Wad już tego próbował?

    u siebie musialem docieplic biuro w suterenie. Dalem styropian 5cm od srodka - z
    zewnatrz tez jest 5cm,ale nie bylo mozliwosci pogrubic. Mam w koncu cieplo, mech nie
    wyłazi, zapaszkow nie ma. No to mysle ze ten ytong bedzie ok.

    b.

  • 4. Data: 2016-06-10 14:44:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 12:22, Budyń pisze:

> [...]
    wyłazi, zapaszkow nie ma. No to mysle ze ten ytong bedzie ok.

    Ja miałem okazję kilka razy widzieć ściany po zerwaniu styropianu, który
    był kładziony kilka-kilkanaście lat wcześniej od środka. W każdym z tych
    przypadków były wykwity na ścianach. W jednym z przypadków ściana ściana
    była cała czarna od pleśni, a przed zerwaniem styropianu w domu był
    okropny zapach stęchlizny. Dlatego nie odważyłbym się na takie ocieplenie.

    U Ciebie z tego co pamiętam jest chyba od 5 lat. Pozostawiałeś jakąś
    lukę wentylacyjną, czy bezpośrednio kleiłeś do ścian?

    W przypadku Multipora zalecają aby każdy bloczek podczas klejenia
    docisnąć, a później przesunąć, żeby się zassał i dobrze przylegał. Może
    w tym jest myk, żeby nie pozostawiać większych szczelin. Sam Multipor
    jest materiałem o bardzo dużej przenikalności pary i dlatego para, która
    się skropli pomiędzy tym bloczkiem, a ścianą szybko wysycha.

    Tylko czy faktycznie zapobiega to powstawaniu grzyba?

    Ludzie budują całe ściany nieocieplane z Ytonga i tam też dochodzi do
    skraplania pary. Tyle, że w przypadku takiego jednorodnego materiału,
    punkt rosy jest ruchomy i ciągle się zmienia. Zatem jeżeli coś się
    skropliło w jednym miejscu jednego dnia to na drugi dzień może w tym
    miejscu już być taka temperatura, że następuje odparowanie.

    W przypadku ściany zbudowanej z niejednorodnych materiałów o dużej
    różnicy współczynnika lambda i montażu ocieplenia od wewnątrz, zawsze
    będzie tendencja do skraplania się pary w jednym miejscu tj. w miejscu
    styku tych dwóch materiałów, ponieważ krzywa temperatur zawsze tu będzie
    mocno nachylona.

  • 5. Data: 2016-06-10 15:40:42
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 10 czerwca 2016 14:44:23 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > okropny zapach stęchlizny. Dlatego nie odważyłbym się na takie ocieplenie.
    >
    > U Ciebie z tego co pamiętam jest chyba od 5 lat.

    eetyle to nie, to chyba druga, najwyzej 3a ciepła zima w biurze. Wczesniej ocieplalem
    od srodka garaz, i taka piwnice. Ale to z punktu widzenia kierunku przeplywu ciepla
    to ocieplalem od chlodnej strony. Dopiero to biuro teraz jest mam "niezgodne" :)

    Pozostawiałeś jakąś
    > lukę wentylacyjną, czy bezpośrednio kleiłeś do ścian?

    żadnych luk, wentylacji itp. Styro poszło prosto na sciane za pomoca pianki
    montażowej.

    > W przypadku Multipora zalecają aby każdy bloczek podczas klejenia
    > docisnąć, a później przesunąć, żeby się zassał i dobrze przylegał. Może
    > w tym jest myk, żeby nie pozostawiać większych szczelin.

    tak bym robił.

> [...]
    > się skropli pomiędzy tym bloczkiem, a ścianą szybko wysycha.
    >
    > Tylko czy faktycznie zapobiega to powstawaniu grzyba?

    a wentylacje masz tam przyzwoitą? pol klopotow to od wentylacji spartaczonej.

> [...]
    > skropliło w jednym miejscu jednego dnia to na drugi dzień może w tym
    > miejscu już być taka temperatura, że następuje odparowanie.

    no wlasciwie to i u mnie tak jest bo mam 5cm styro/pustak/i odsrodka znow 5cm styro.
    Punkt rosy musi chyba wewnatrz pustaka byc.

    b.

  • 6. Data: 2016-06-10 16:06:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z moich doswiadczen wychodzi ze od srodka daje sie mniej styropianu. Tak dwa, dwa i
    pol centymetra styropianu maksymalnie. Wtedy sie nic nie dzieje. Nie jest takie
    ocieplenie tak skuteczne jak 15 centymetrow na zewnatrz. Poza tym musi byc spelnonych
    kila warunkow. Sciana nie moze byc zagrzybiona. Od zewnatrz musi byc otynkowana.
    Pilnowac trzeba w pomieszczeniach wilgotnosci. Na poczatku ery ocieplania
    styropianem, znim sie nie nauczyli. W wielu ocieplonych od zewnatrz, czyli lepszym
    sposobem, budynkach grzyby rosly jak w pieczarkarniach. A w starych budynkach w
    ktorych ludzie na zimne sciany polozyli jakies tandetne cienkie styropianowe kafelki,
    plyty z gipsu i centymetr welny mineralnej a czasami tekture falista i nic sie nie
    dzieje. Sasiad ma jedno miejsce na ktorym na karton gipsie pokazaly sie czarne
    kropki. Jakis czas walczyl roznymi preparatami i w koncu doszedl do wniosku ze to ze
    sciana jest co nie ten teges. Wycial plyte w tym miejscu i sciana bez grzyba.
    Zamontowal nowa plyte i za kilka miesiecy czarne kropki. Wycial i znowu w scianie nic
    nie znalazl. Zalozyl kolejna plyte, poradzilem mu zeby profilaktycznie zamalowal ja
    od zewnatrz farba epoksydowa, sciane tez pomalowal. Z dziesiec lat i kropek nie ma.

  • 7. Data: 2016-06-10 16:50:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2016-06-10 o 15:40, Budyń pisze:

    > a wentylacje masz tam przyzwoitą? pol klopotow to od wentylacji spartaczonej.

    To to ja wiem. Wentylacji tam nie ma, ale jest niedaleko nieużywany
    kanał kominowy. Był tam kiedyś podłączony piec kuchenny, który został
    zastąpiony kuchnią elektryczną.
    Pomieszczenie to to garaż. Ponad tym pomieszczeniem jest taras, który
    kiedyś chcą zabudować i zrobić tam kolejne pokoje, wobec czego
    bezsensownym byłoby ocieplać strop od góry. Obecne ocieplenia ma być
    tymczasowe.