    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ytong zzewnatrz, silka w srodku
    Date: Sun, 14 Mar 2010 14:54:12 +0100

    Quent pisze:

    > Zależy mi na dobrym odseparowaniu austycznym pokoi, czego ytong mi nie
    > zapewni za to silka powinna się spisać.

    Silikaty to ciężki materiał i izolacyjność akustyczną zapewni, nie wiem
    tylko jak w praktyce wygląda łączenie bk z silikatami, ale... myślę, że
    nie powinno być problemu.

    > Ocieplenie ścian zewnetrzych 25cm stanowiłby styropian 15cm.
    > Co myślicie o takim rozwiązniu?

    Mój kierbud twierdzi, gdyby dziś budował, wybrałby właśnie bk. Jest
    jednak jedno zastrzeżenie. Jak zaczniesz ciągnąć ściany, to w ciągu
    sezonu powinieneś przykryć dachem, a potem w miarę szybko założyć
    izolację termiczną ścian zewn. i elewację - bk ma dość możliwości
    nasiąkania wodą i trzeba chronić je przed deszczami/śniegami. Poza tym
    są ok.

    No i... jak chcesz budować w głośnej okolicy - blisko ruchliwej ulicy -
    to weź pod uwagę, że o ile silikaty będą przegrodą akustyczną wewnątrz
    budynku, o tyle bk nie będzie dobrą izolacją akustyczną w stosunku do
    hałasu zewnętrznego.

    Jak masz cichą okolicę, to nie ma problemu :-)

    pozdr.
    robercik-us