  • Data: 2013-05-28 08:55:19
    Temat: Re: Z czego rura do odgromówki???
    Od: "w...@w...pl" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-22 11:36, cte pisze:
    > Goście od odgromówki się wypięli na mnie. Idą ociepleniowcy i muszę
    > zostawić miejsce na drut/linkę od odgromówki. Jaką rurę dać na ścianę,
    > żeby potem problemu nie było? Najtańsze 32mm od kanalizacji czy jakieś
    > inne, PP? Nie wiem jakie średnice powinny być i jakie materiały :(
    My to ogólnie robimy tak, że wkładamy drut FeZn8 w rurkę grubościenną
    niepalną, która wytrzymuje do ok. 850st C. Drut wg wielu publikacji w
    trakcie odprowadzania prądu piorunowego do Ziemii nagrzewa się do ok.
    200st C. Zaciągamy drut od razu w rurkę fi22 i polecam zrobić to od razu
    przed ułożeniem styropianu, później może być bardzo ciężko to zrobić
    nawet na wyprostowanym drucie na prościarce.

    Złącza kontrolne są chowane w puszkach specjalnie do tego
    przeznaczonych. Wygodne do tego są puszki Elektroplastu Opatówek, nie są
    za ciasne a do tego umożliwiają swobodne odgięcie drutu i bednarki celem
    okresowych pomiarów, które winno się robić w tym przypadku co 5 lat.
    Dodatkową korzyścią jest również ich cena, co nie jest bez znaczenia.
    http://www.elektro-plast.pl/oferta/puszki-instalacyj
    ne/puszka-do-zlacza-odgromowego

    Waldemar Fraś
    http://www.zun.pl