eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego. Re: ZDJECIA WIEŹBA OD DOŁU ...Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
  • From: "Marcin Górnik" <m...@r...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ZDJECIA WIEŹBA OD DOŁU ...Kto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania
    poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego.
    Date: Tue, 20 Jan 2009 21:00:48 +0100

    Witaj,

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 19 Sty, 06:49, "kiki" <a...@...c> wrote:

    > Fuszera jak nic. Szkoda nawet gadać :-( To styro powinno być z wycięciami
    > na
    > krokwie pod samo deskowanie minus 2-3cm na szczelinę, na dyszę. A sądzę,
    > że
    > tam zostawili tak rozpaprane jak widać. Będzie wiało, lepiej od razu to
    > rozebrać.

    Zobacz tutaj:

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_dach_
    krokwie#5293151481855655362

    Tu wyglada dobrze - tzn. styro jest az do deskowania. Nie wiem, co to
    "dysza" - zapewne chodzi Ci o szczeline wentylacyjna miedzy welna, a
    deskowaniem? U mnie tego nie ma bo wybralem folie
    wysokoparoprzepuszczalna - jeden problem mniej :-)) Ja mam murlaty
    prawie zlicowane ze scianami zewnetrznymi (no, tak ok. 3cm szczelinka
    jest) i zamierzam najpierw miedzy krokwiami wypuscic welne ok 20cm za
    lico sciany (na zewnatrz), a potem przycieta od gory pod katem
    nachylenia dachu plyte styropianowa (grubosci 20cm) dosunac do gory do
    tej welny, a ew. szczelinke (ta co ma 2-3cm miedzy licem sciany, a
    murlata) wypelnic piana montazowa:)

    W ten sposob mam zachowane i polaczone szczelnie 20cm ocieplenia
    sciany i dachu :-) Nigdy sie nie zastanawialem nad wykonaniem
    ocieplenia dachu z deskowaniem ale widze, ze duuuzo latwiej go
    spaprac! Folia gora ;-)

    > Możesz szykować już paragony :-)

    Kultowe haslo ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

    Witaj Adamie i innych też oczywiście. Dziękuję za tak szalenie dla mnie
    interesującą dyskusję.

    Muszę Wam powiedzieć, że po pierwsze zdjęci pochodzą z 3 różnych okresów: a)
    jak nic nie wiedziałem o tej wentylacji, b) jak wiedziałem,że dach jest
    zrobiony nie wg projektu (tam jest folia na górze, a nie deski) no i jest to
    okres mojego bardzo słabego samopoczucia (poważna choroba jak sie zaraz
    okazało) więc jak dodać do tego brak zaufania do moich logicznych wniosków
    ze strony oraz niby fachowość wykonawcy co te 200domów już zbudował.... po
    prostu zrobił co chciał. i trzeci okres, c) (ja po operacji i) jak już inni
    robili łaty, kontr... i dachówki wraz z podprzybitką. Oni też powinni
    powiedzieć,że nie zrobią podprzybitki do chwili rozwiązania metody
    wentylacji, bo i tak trzeba będzie ją zdejmować w celu wykonania np.
    szczelin nad ścianą kolankową oraz inaczej podejść do wymiany powietrza z
    pod desek i papy do dachówek z dziurką czy inną kaczką. Ale po takiej
    dyskusji ... obiecuje.... każdy winny dostanie za swoje!