  • Data: 2011-05-11 22:46:41
    Temat: Re: Zadziwiajace nowe metody budowania.
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 12 May 2011 00:00:44 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Jest lepszym izolatorem pod warunkiem, ze jest zamkniete i pozostaje w
    > bezruchu. Konwekcja w scianie powoduje potegowanie mostkow cieplnych jakimi
    > zawsze sa wience, nadproza i okna.

    Jasne, ale to jest odczuwalne przede wszystkim przy ścianach
    trójwarstwowych z przegrodą powietrzną, gdzie konwekcja ma gdzie zachodzić.

    Jeśli masz kanał w dobrym pustaku o przekroju w najszerszym punkcie ~2cm2,
    który do tego się często zwęża (na styku cegieł) lub jest wręcz zamknięty,
    to co to biedne powietrze ma zrobić, jak tylko utrzymać gradient?

    > parametry w tych miejscach i tam studzone jest powietrze. Poza tym cieple
    > powietrze ma mozliwosc przemieszczania sie do gornych, niegrzanych warstw
    > sciany takich jak strych czy murlata

    Przenikając przez wieniec? ;)

    > otwarte. Istnieje byc moze mozliwosc przemieszczania sie powietrza wzglednie
    > poziomo w skutek roznicy cisnien warstw cieplych blizej wnetrza i zewnetrza.

    Pomijalne.

    > Jakim partactwem w ukladaniu przewodow? Kabel ukladasz na scianie czy w
    > posadzce, a wiercisz tylko otwory pod gniazda i wlaczniki otwierajac niejako
    > sciane. Co tu mozna spartaczyc ukladaniem przewodow?

    Zniknąłeś peszle, o których faktycznie wprost nie napisałem.

    > Temat byl dyskutowany wielokrotnie. Pisal o tym Tornad przy okazji budowy
    > domow szkieletowych w USA, pisze o tym w tym watku M, pisal tez Kiki i paru
    > innych. Jak nie wierzysz Twoja sprawa.

    Gdzie domy szkieletowe, a gdzie murowane. Daj spokój.
    Kiki zaś pisał o wielu rzeczach. ;)

    Zaś M nie wiem jak robił gniazda pod te puszki, że musiał tam ładować
    piankę "głęboko za puszkę". Otwór na wylot wiertłem fi 50? To nic dziwnego,
    że wieje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl