    From: "Mariusz" <m...@n...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zagęszczanie piasku pod podłogę na gruncie
    Date: Sun, 19 Jul 2009 22:42:08 +0200

    > Zagęszczanie nic ścianom fundamentowym nie zrobi.
    > Nie masz sie czego obawiać.
    > Zastanawiam się wręcz skąd Tobie na myśl jakieś obawy przyszły;))
    > Fundamenty są solidne jak pomiędzy nasypiesz piachu to mozesz po nic i tym
    > tym piachu koparą jeżdzić.

    Fundmanety tak - ale mam ścianki fundamentowe z bloczka 24 cm, o wysokości
    ok 150 cm tam gdzie nie ma piwnic (są tylko pod częścią budynku, a fund. są
    "równe" pod całością).
    Po prostu wyobraziłem sobie drgania jakie generuje zagęszczarka.... i te
    świeże ścianki z bloczka rozpychane ubijanym piachem.
    Tam gdzie pracuje 3 zagęszczarki ubijały pod chudziak jakieś 20m od budynku
    i czuć to było na 7 piętrze biurowca, czasem powstawało coś w rodzaju
    rezo0nansu (tramwaj tez to powoduje).
    Kombinowałem aby na wszelki wypadek zatopić w spoinie miedzy bloczkami
    długie prety w celu usztywnienia ścianki fund.....
    (czy jaj mam obsesję, czy po prostu staram się zrobić cos najlepiej jak się
    da?)

    --
    Mariusz