    From: "Plumpi" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup drabiny
    Date: Sat, 6 Feb 2010 15:51:35 +0100

    Użytkownik "Abecadło" <a...@h...com> napisał w wiadomości
    news:hkj486$vnp$1@news.onet.pl...

    > Witam,
    > jestem przed zakupem drabiny rozstawnej. Potrzebuje do
    > - wchodzenia na daszek - ok 3,3 m
    > - przycinania szparelu żywopłotu - ok 4 m.
    > - no i inne okazjonalne potrzeby.

    Do prac przy żywopłocie to chyba będzie lepsze rusztowanie z podestem luib
    drabina przegubowa z podestem np.
    http://www.allegro.pl/item898356677_drabina_drabiny_
    podest_aluminiowy_2x7_nowosc.html
    http://www.allegro.pl/item898357205_drabina_drabiny_
    przegubowa_4x6_podest_nowosc.html
    Tylko szukaj takiej, która po rozłożeniu umożliwi usadowienie podestu na
    wysokości przynajmniej 3m, czyli potrzebujesz mieć 9-10 szczebli po bokach.

    Bardzo trudno się operuje z pozycji drabiny rozstawnej trzymając narzedzia
    oburącz - nożyce do żywopłotu. Stojąc na drabinie zazwyczaj jedną ręką
    trzeba się trzymać drabiny, a prace wykonuje się jedną ręką.
    Poza tym przy takim wysokim żywopłocie nie da się operować z drabiny
    rozstawnej inaczej niż stojąc bokiem.
    Chcąc bezpiecznie operować z takiej rozstawnej drabiny 3-elementowej to
    musiała by mieć przynajmniej 10-11 szczebli, a to już jest koszt ok. 400zł

    Do wchodzenia na daszki 3,3m to wystarczy pojedyncza drabina przystawna
    12-13 szczebli lub drabina przegubowa rozłożona jako drabina przystawna.

    Jeżeli chodzi o mnie to używam i preferuję drabiny i podesty firmy Krause.
    Dobre, ale niestety drogie - no ale ja to potrzebuję zawodowo.