eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora › Re: Zakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora
    From: "JK" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup działki budowlanej w okolicy stawu lub jeziora
    Date: Mon, 11 Jan 2016 11:48:48 +0100

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:54b24d34-d0df-4985-a4d7-992475df9866@googlegrou
    ps.com...
    W dniu niedziela, 10 stycznia 2016 23:38:36 UTC+1 użytkownik Irek.N.
    napisał:
    > Zastanawiam się nad zakupem działki, pod budowę domu. Mój niepokój budzi
    > bliskość całkiem dużego zbiornika wodnego (niby staw, ale ogromny). Czy
    > słusznie obawiam się kłopotów związanych z muchami, komarami, żabami czy
    > też jeszcze czymś innym? Odległość do zbiornika to jakieś 500m w linii
    > prostej. Odpowiada mi miejsce, sąsiedztwo, działka prosta, uzbrojona we
    > wszystko co potrzebuję, nawet cena spoko, tylko ta woda. :(
    > Nie obawiam się podtopień - staw jest w dole...
    > Teraz jak patrzę na google-e, tam jest całe pasmo stawów.
    > Możecie coś podpowiedzieć?

> [...]
    ==============
    Jeśli sąsiedzi i okolica odpowiada to nie czekaj.
    Woda w okolicy to nie jest żadna przeszkoda jeśli chodzi o robactwo.
    Powszechnie znane już dzisiaj środki do np. odkomarzania w większości
    przypadków załatwiają sprawę.
    Martwiłbym się jednak i sprawdził coś innego. Piszesz mianowicie, że w
    googlach widać pasmo stawów. Z autopsji wiem, że taki układ powstaje np. w
    wyniku wylania gównego nurtu rzeki, zakorkowanego przykładowo lodem. Tak
    więc jeśli jest tam rzeka to przejrzyj okolicę i rozsądnie zastanów się czy
    aby nie będzie okresowo zagrażać twojemu "miejscu na ziemi".

    Pozdrawim - JK
    Ps. Mam większą raczej wodę w działce, ok. 10 m od domku i robactwo - przy
    racjonalnej gospodarce chemią - jest wielokrotnie bardziej uciążliwe dla
    sąsiadów, nawet odległych od wody.