    Date: Sun, 04 Mar 2012 22:35:33 +0100
    From: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zakup nieruchomosci z zamiana w rozliczeniu.

    On 2012-03-04 22:01, Plumpi wrote:
    > Konkretnie chcę zamienić lokal mieszkalny stanowiący odrębną
    > nieruchomość (osobna księga wieczysta) w zasadzie na 2 nieruchomości
    > składające się z: działki zabudowanej domem mieszkalnym i budynkami
    > gospodarczymi oraz drugiej działki niezabudowanej, stanowiących
    > oddzielne nieruchomości.

    Czyli płacisz PCC od wartości rynkowej tego, co ma większą wartość.

> [...]
    > jego spadkobiercy i mogę mieć z nimi problem. Mogę się zgodzić na
    > hipotekę mieszkania, ale to może z kolei odstraszać potencjalnych klientów.
    > Wolę aby sprzedajacy przejął mieszkanie na własność do chwili jego
    > sprzedaży. Teraz się zastanawiam kiedy mnie bedzie to drożej kosztowało
    > czy w chwili przekazania praw własności czy też kiedy ja bym sprzedał to
    > mieszkanie jako właściciel. Gdybym to ja sprzedał mieszkanie to nie
    > płaciłbym w ogóle podatku od sprzedaży. Być może, że uda mi się znaleźć
    > nabywcę i sprzedam mieszkanie zanim podpiszemy akt notarialny.

    Zgaduję, że nie mówimy tu o "pięciu złotych".

    Tak więc może odżałuj te 2-3 stówki i wybierz się do doradcy
    podatkowego.

    Ponieważ bazowanie na mniej lub bardziej przypadkowych opiniach z grupy
    dyskusyjnej może Ci się po prostu nie opłacać :-)

    A tak to dostajesz kwit za którego zawartość doradca bierze
    odpowiedzialność i w razie czego zawsze możesz go "ścignąć".

    Piotrek