    Subject: Re: Zamiana węgla na gaz
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 3 Jan 2019 23:18:23 +0100

    W dniu 2019-01-03 o 14:15, Janusz pisze:
> [...]
    87yXUYtLg/f0Jwj84hCAAJ

    > Ale jak zmienisz piec na gazowy to instalację możesz zamknąć a nawet
    > powinieneś.
    > Ona otwarta jest tylko ze względu na piec węglowy i niemożność nim
    > sterowania.

    Bzdury piszesz.

    Jeżeli kocioł może pracować w układzie otwartym to po co zamykać
    instalację? Tylko po to, żeby mieć problemy z odpowietrzaniem? Niestety
    w przypadku takich starych instalacji nie da się usunąć wszystkich
    zanieczyszczeń, a zanieczyszczenia te sprawiają, że odpowietrzniki
    automatyczne przestają spełniać swoje zadanie.

    Zanieczyszczenia te także potrafią uszkadzać wymienniki w kotłach
    gazowych. Zwłaszcza wymienniki nierdzewne. Kotły serii Kompakt są tak
    zbudowane, że zanieczyszczenia te nie stwarzają poważnych problemów.
    Oczywiście przed podłączeniem kotła gazowego warto przepłukać instalację

    Jeżeli chodzi o kotły to ACV serii Kompakt mogą pracować w układach
    otwartych. Tak naprawdę firma ACV nie jest producentem tych kotłów, ale
    holenderska firma Intergas. Kotły te są sprzedawane przez inne firmy pod
    własnymi markami. Polska firma Secespol sprzedaje te kotły pod marką
    Thermagen. To są dokładnie te same kotły tylko z innym napisem, a do
    tego trochę tańsze od ACV.