eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZapotrzebowanie na ciepło - liniowa zależność od temperatury ? › Re: Zapotrzebowanie na ciepło - liniowa zależność od temperatury ?
  • Data: 2014-01-29 17:05:11
    Temat: Re: Zapotrzebowanie na ciepło - liniowa zależność od temperatury ?
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.01.2014 o 15:02 Ergie <e...@s...pl> pisze:

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Uwaga! Wiatr może nie być "niewielkim marginesem błędu" :-)
    >
    > Dobrze zrobione ściany dwuwarstwowe są "wiatro-odporne",

    No nie byłbym taki pewny tego. Czy dom modelowy/pokazowy powinien być
    dobrze zrobiony? pewnie tak szczególnie jak się prezentuje dane tego domu
    http://www.buduj-pasywnie.pl/dom_online
    i jak widać na ścianie po prawej jest -6,8st a temp otoczenia -12,6. To
    oznacza że pow ściany jest cieplejsza o 5,8st wg mnie dużo. Teraz wiatr
    jest 0, jak będzie wiał to ta ściana się wychłodzi czyli straty jej
    wzrosną i to znacznie. Podobnie dzieje się z oknami, owiewanie ich przez
    wiatr także zwiększa straty ciepła. Dlatego nie tylko nieszczelności domu
    powodują straty przez wiatr, jak widać.

    --

    Pozdr
    Janusz