    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zapowiada sie podwyzka cen gazu
    Date: Wed, 28 Jul 2010 10:08:56 +0200

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:i2nhv3$am9$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości

    > Zawsze mozesz sobie zawalic super duper kociol na ekogroszek i naginac z
    > worami na plecach kupionymi po osiemset pare za tone. :-)

    Nie... nie myślę o węglu. Węgiel to brudny i kłopotliwy przeżytek. Mam w
    głowie wytwornicę wodorotlenku a ten byłby spalany w zwykłym silniku
    spalinowym napędzającym agregat pradotwórczy. Ciepło z silnika oddawać do
    domu a prąd dostarczać do domu oraz do wytwornicy, tak więc do rozruchu
    silnika prąd tylko na starcie potrzebny albo rozruch na benzynie lub z butli
    z LPG. Do wytwornicy podawana świeża dawka mieszanki wody z... w każdym
    razie 100kg tego "z..." kosztuje 50zł i wystarcza na rok.
    Kolega zademonstrował mi taką zrobioną wytwornicę która wytwarza tyle
    wodorotlenku z 12V przy 30A że wystarcza na to aby palnikiem acetelynowym
    przeciąć blachę stalową grubości 1cm. Moc pobierana z prądu jak widzisz
    12x30A=360W a moc płomienia palnika to ponad 5kW.

    Marek