    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 20 Nov 2013 05:14:43 -0800 (PST)
    Subject: Re: Żarówka LED
    From: k...@g...com

    W dniu środa, 20 listopada 2013 13:06:15 UTC+1 użytkownik Adam napisał:
> [...]
    zaoszczędzilibyśmy jakieś 2-3% energii zjadanej przez gospodarstwa domowe (a one
    zuzywają jakieś 50% całej energii tworzonej w elektrowniach).

> [...]
    >
    > (daja IMO najlepsze swiatlo) to zuzycie energii wychodzi mi na poziomie
    >
    > 30 pln / mc. W lato schodzi nawet do 10 pln / mc. W ciagu roku wychodzi
    >
    > na oswietlenie ok 250 pln. Samych zarowek lekko liczac mam tu z 200 sztuk.
    >
    > Jakbym chcial wymienic wszystkie to kosztowaloby to minimum 200 * 20 pln
    >
    > = 4000 pln. W praktyce z 5000-6000 bo za 20 pln nie kupie zarowki LED
    >
    > ktora zastapi halogeny 500W (a mam ich 4 sztuki). Zwrot po 20 latach.
    >
    > W praktyce - nigdy, bo LEDy padaja jak muchy - mam kilka ozdobnych i dwa
    >
    > padly po dwoch latacj uzywania (mimo ze to LEDy bardzo malych mocy).

    Jak by był temat o długości kutasów to byś policzył sobie od kręgosłupa szyjnego. Nie
    mam tyle żarówek co Ty. Żarówki u mnie zużywały by w tej chwili prądu za 40 złotych
    miesięcznie. A zużywają wszystkie źródła światła za niecałą dychę. tak że kolego
    sympatyczny nie pierdol po raz kolejny że najlepszy na Świecie jesteś. To co piszesz
    jest możliwe jak by było liczone w drugiej taryfie. Dolicz do kwoty koszt nafty do
    lamp i świeczek używanych jak jest pierwsza taryfa. Nie żałuję sobie światła. Lubię
    jak jest widno i nie muszę wypatrywać czy się o coś nie potknę jak chodzę po
    mieszkaniu. Jedyne żarówki jakie mam to dwa małe halogeny w szafie. Włączają się jak
    szafa jest otwarta. Reszta to świetlówki kompaktowe i ta jedna ledówka. Pieprzenia że
    z świetlówek albo ledówek jest gorsze światło nie uznaję za argument bo mam oczy.
    Kiedyś były gorsze a teraz światło jest porównywalne jeśli nie lepsze i taniej
    świecenie kosztuje.