  • Data: 2013-11-21 01:50:49
    Temat: Re: Żarówka LED
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 21 listopada 2013 00:02:38 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    złote to miesięcznie kosztuje. Kumasz. Sranie psa kosztuje 1/4 tego co zużywasz na
    oświetlenie w całym domu latem.

    > No to masz dziwnie.
    >
    > u mnie przy czterech osobach te 2,5h bylo by trudno wysiedzieć w łazienko-kiblu.
    >
    > Zresztą pełny rachunek za oba liczniki na dwa miesiące za dom z 4 osobami to jakieś
    400zl.

    > W tym wszelkiej masci kosiarki, przepływowy 18kW, piła, lodówka, piekarnik,
    telewizor, komp i tak dalej.

    > Na miesiąc to są okolice 200zl.
    >
    > A u ciebie 40? Na dwie osoby?
    >
    > Coś dziwnie masz...

    Byś się zdziwił jak byś podłączył miernik mocy pod samo światło w łazience. Ja się
    zdziwiłem. mam taki marketowy miernik mocy co ma opcję że potrafi liczyć oprócz czasu
    również czas kiedy jakiś prąd przez niego płynął. Weź z grubsza że pół godziny na
    jedno kąpanie wychodzi. Przy czterech osobach masz dwie godziny dziennie. A gdzie
    inne czynności jakie normalnie robi się w łazience. Jak ktoś ma w niej pralkę, sporo
    ludzi tak ma. To każde pranie to jakieś minuty itd itd, mycię zębów, golenie i
    wychodzi że dobowo światło w łazience świeci się jakieś konkretne godziny. to jak
    ktoś ma 150W w zwyklych żarówkach X 2,5 godziny X 0,6 zł za kilowatogodzinę x 30 daje
    całkiem zgrabną kwotę. Mało co tej kwocie brakuje do dychy co Adam podobno płaci za
    cały prąd do światła jaki zużywa latem w domu. To albo kit wciska albo po omacku po
    domu chodzi. Dom ma sporo większy od mojego mieszkania bo mam tylko 80m2.