  • Data: 2010-01-03 13:47:01
    Temat: Re: Zarowki energooszczedne
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Grzegorz Janoszka" <G...@n...Janoszka.pl> wrote in message
    news:hhq2oq$mc$1@news.onet.pl...

    > Rozumiem, że nie oglądasz TV, ani nie chodzisz do kina? Jak widzisz 50
    > mignięć na sekundę, to te marne 24 obrazy na sekundę w kinie powinieneś
    > rozróżniać modelowo ;)
    >
    > --
    > Grzegorz Janoszka

    Pulsacje są zauważalne, a na dodatek męczą. Czyli lepiej zasilać LED
    napieciem stałym i takimż prądem. Inna sprawa - zasilajac impulsowo można je
    bardziej obciążyć biorąc pod uwagę temperaturę otoczenia i nieprzekraczanie
    parametrów granicznych. Jeszcze jedna sprawa - przesunięcia fazowe mogą
    powodować zdudnianie strumieni światła - przy żródłach żarowych efekt ze
    wzgledu na bezwładnośc włókna niezauważalny, przy LED zaś moze wystąpić
    powodując pulsacje o częstotliwości równej sumie algebraicznej obu (lub
    więcej żródeł).