  • Data: 2010-01-03 16:11:37
    Temat: Re: Zarowki energooszczedne
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hhqecs$mu4$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Wszystko to prawda. Dodatkowo mozna powiedziec ze takie swiatlo bardzo
    > utrudnia ogladanie ruchomych przedmiotow czy czesci maszyn (efekt
    > stroboskopowy).
    > Ale prosze nie przekuwaj najwiekszej zalety LEDow w wade ;)
    > To ze mozna ja do woli wlaczac i wylaczac bez spadku wydajnosci to
    > najwieksza zaleta tego typu oswietlenia (dzieki temu mozna banalnie
    > regulowac im jasnosc czy przedluzac im zywotnosc)
    > Efekt o ktorym piszesz redukuje/likwiduje sie zwyklym kondensatorem
    > elektrolitycznym o pojemnosci rzedu kilkudziesieciu uF.
> [...]

    Nie piszę o domniemanych wadach czy zaletach LEDów - sam zakupiłem
    ostatnio cztery "żarówki" z LEDami, ale uznałem, że słabe są, będą więc
    świeciły w miejscach
    "dyżurnych" np. przedpokój. Zaleta - moc 3W mogą świecić non stop.
    Ze świetlówkami tradycyjnymi jest prosta sprawa - do obu końców podłącza
    się podwajacze napięcia spolaryzowane przeciwnie - włókna żarzenia zwiera
    się. W takim połączeniu swietłówka odpala natychmiast i bez podgrzewania.