eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego › Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasilanie boilera elektrycznego z ogniwa fotowoltanicznego
    Date: Sun, 15 Jun 2014 10:33:46 +0200

    On 2014-06-15 09:40, Szczepan wrote:
    > mnie jest w jaki sposob przekazac cieplo do mojego, istniejacego bojlera
    > elektrycznego.

    Dodać drugi mały boiler zrobiony z beczki i kilku rurek?

    > Poza tym kolektor ma mi dzialac takze w zimie.

    Kiepsko to widzę.

    > Natomiast ogniwo fotowoltaniczne dziala podobnie i zima i latem, byle
    > byloby widno.

    Nie. Działa bardzo kiepsko kiedy jest "tylko" widno. Musiałbyś mieć
    abusurdalna izolacje na boilerze aby te mikroskopijne ilości energii
    cieplnej zatrzymać. Niewiele da się oszacować bez eksperymentu.

    Mała uwaga: napięcie grzałki nie ma znaczenia. Jesli przez grzałkę
    przepływa prąd to zawsze oddaje ciepło do wody. Tyle że mniej i zapewne
    pracować będzie z niedopasowaniem czyli że nie uda się uzyskać 100%
    sprawności ogniwa. Innymi słowy podpinająć grzałkę 100V do napięcia 10V
    też zagrzejesz wodę, to tylko kwestia czasu i izolacji zbornika.

    > Co najwazniejsze
    > odpada mi koszt nowego bojrea z wezownica.

    To go sobie zrób z byle czego :)