    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Date: Wed, 02 Oct 2013 21:47:29 +0200
    <l24usq$3gf$1@node1.news.atman.pl> <l2bb0j$e2h$1@node1.news.atman.pl>
    <l2bgqb$1lc$1@speranza.aioe.org>
    <5249fd0f$0$2183$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2dlhv$t5m$1@speranza.aioe.org>
    <4...@g...com>
    <l2e6h6$ncn$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <l2h2j9$21n$12@dont-email.me> <l2h6m7$cpd$1@usenet.news.interia.pl>
    <7...@g...com>
    <l2h9o1$jda$1@usenet.news.interia.pl>
    <524c2c9a$0$2197$65785112@news.neostrada.pl>
    <l2hm55$dpq$1@usenet.news.interia.pl>
    <524c6eae$0$21828$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2013-10-02 21:06, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Maniek4" <r...@s...won> napisał w wiadomości

    > No ale masz chyba juz wystarczajaco lat by sie w tym ze mna zgodzic?

    No tak, ale nie widze powodu zeby wszystko akceptowac tylko dlatego, ze
    to nie niebo.

    > Maniek, tak przebiega ZARZADZANIE i od zawsze.

    Zarzadzanie to dazenie do wykorzystania kapitalu w okreslonym celu. Cel
    jest znany, docenianie zaangazowania to wyplata, slowem wszyscy
    zadowoleni. Tylko, ze panstwo to nie przedsiebiorstwo nastawione na zysk
    ktorym mozna sie podzielic, bo powiedz mi czy mozesz byc zadowolony z
    podniesienia chocby VAT'u, czy skladki zdrowotnej? Moze z przeniesienia
    kapitalu ofe do zus? To zarzadzanie jest w jedna strone, a Ty nie mozesz
    zmienic pracy.
    Widzisz, zeby poza marketingiem wlasnym premiera "wszystkim zylo sie
    lepiej" to OK, ale tak nie jest. Opowiada sie wykluczajace sie pierdoly
    w zaleznosci od grupy spotkan i na tym sie konczy. A zeby bylo
    smieszniej wszystko za nasze pieniadze. Gdyby mieli swoje to niech sie
    ogrodza i tam zyja, ale tak sie sklada, ze my zalezymy od ich fantazji.

    > Zastanow sie teraz w duchu, jak gadasz z klienatmi, rodzina, dostawacami
    > - czy nie dbasz o to by byli zadowoleni? W zyciu sprzedajemy przede
    > wszystkim zadowolenie WSZYSCY, i tak naprawde tylko to sie liczy. No
    > chyba, ze ktos jest psychopata.

    To nie jest analogia. Ani Ty, ani ja nie musimy robic tego co robimy.
    Nie musimy chodzic do sklepow w ktorych sprzedaja nam stary chleb
    mowiac, ze jest swiezy, sprzedajac chwilowe zadowolenie, a po
    przekrojeniu wylaza glizdy. Slowem mamy wybor. Nie mamy jednak wyboru
    kiedy ktos tworzy prawo i je sankcjonuje. Nie powiesz sorry, ide gdzies
    indzie, bo tu smierdzi. To co piszesz to czysty relatywizm i moim
    zdaniem z uwagi na konsekwencje nie mozna zasad zarzadzania kapitalem
    ludzkim, czy marketingiem przenosic na rzadzenie panstwem. Byc moze
    komus sie wydaje, ze tak trzeba i pewnie dlatego mamy jak mamy. Tym
    bardziej nie wybieram sie na wybory i tym bardziej twierdze, ze to cyrk.

    > Kupisz, nie kazda, ale kupisz - wiem, bo pracuje dla branzy reklamowej :-)

    A w to nie watpie. Poczynajac od psychologow w branzy, a konczac na
    grafikach wiem, ze to specjalisci.
    Jeden z moich znajomych dr. psychologii, zajmujacy sie na codzien
    selekcja kadry zostal zaproszony przez przyjaciela na pokaz garnkow
    zeptera. Mial z boku popatrzec nad jakimi ew. bledami prezenter powinien
    pracowac. Na koniec pokazu malo sam tych garnkow nie kupil. Jednak to
    chwilowe szczescie skutkuje pozakupowym dysonansem. Mysle, ze jako
    rzadzeni nie powinnismy sie tak czuc.

    Pozdro.. TK