  • 1. Data: 2013-09-27 13:24:14
    Temat: Zastanów się zanim zainwestujesz w kocioł węglowy
    Od: <m...@g...com>

    http://biznes.onet.pl/weglem-nie-napalisz,18567,5579
    320,1,prasa-detal

  • 2. Data: 2013-09-27 13:37:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 27 Sep 2013 04:41:27 -0700 (PDT), Kris

    > Własnie dzięki takim pomysłom warto inwestowac w kocioł weglowy.

    W naszych realiach każdy pomysł "ekologicznego ogrzewania" jest skazany na
    porażkę. Nie mamy ani jednej elektrowni atomowej, mało możliwości na
    produkcję energii odnawialnej -- wszystko się opiera na węglu. Nie ma więc
    większego znaczenia w odniesieniu do CO2. Co do smogu to można się zgodzić,
    bo elektrownie mają bardzo dobre filtry i nie kopcą tak chorobliwie jak
    domowe piece (zwłaszcza jak dodać do tego śmieci). :P

    > Prawo nie działa wstecz więc ci co będa mieli weglowe tym zakazac
    > nioe mogą a jeszcze można dopłaty będzie wyrwac przy zmiane węglowego
    > na ekologiczny.

    Gdzie tutaj ekonomia?I tak dopłaty standardowo będą pewnie w formie
    dofinansowania banków.

    --
    Pozdor Myjk

  • 3. Data: 2013-09-27 13:41:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 13:24:14 UTC+2 użytkownik m...@g...com napisał:
> [...]

    można dopłaty będzie wyrwac przy zmiane węglowego na ekologiczny.
    Zresztaproducenci tez pewnie zareagują i będa weglowe-ekologiczne;)

  • 4. Data: 2013-09-27 13:53:01
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > Zresztaproducenci tez pewnie zareagują i będa weglowe-ekologiczne;)

    Przecież już od dawna masz kotły na EKO-groszek - i wiem, że to w starostwach
    przechodzi nawet na terenach gdzie mpzp mówią o ogrzewaniu ekologicznym. ;)

    Pzdr.
    MW

  • 5. Data: 2013-09-27 14:03:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 13:37:35 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Gdzie tutaj ekonomia?I tak dopłaty standardowo będą pewnie w formie
    >
    > dofinansowania banków.
    To dofinasowanie banków to faktycznie porypany pomysł. Dzieki temu solary po
    dofinsowaniu są droższe jak można samemu kupic.
    Ale jeszcze w ubiegłym roku w niektórych gminach były programy że dofinsowywali
    bezpośrednio kupującemu i to się faktycznie opłaciło

  • 6. Data: 2013-09-27 14:04:30
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On Friday, September 27, 2013 1:53:01 PM UTC+2, Marcin W. wrote:
    > Przecież już od dawna masz kotły na EKO-groszek -

    A to jest od ekologii? Ja zawsze myślałem że od ekonomii, tzn. tanie paliwo do pieca
    :>

    L.

  • 7. Data: 2013-09-27 14:51:22
    Od: "Marcin W." <m...@w...org>

    > A to jest od ekologii? Ja zawsze myślałem że od ekonomii, tzn. tanie paliwo do
    pieca :>

    Od ekonomii to jest miał :] Gdzie tu ekonomia w groszku po 800 - 900 zł w sezonie...

  • 8. Data: 2013-09-27 15:31:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Własnie dzięki takim pomysłom warto inwestowac w kocioł weglowy.
    > Prawo nie działa wstecz więc ci co będa mieli weglowe tym zakazac nioe
    > mogą

    Zakazać nie, ale podatek dowalić jak najbardziej :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 9. Data: 2013-09-27 15:35:09
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > A to jest od ekologii?

    To jest od marketingu. Ani to ekologiczne ani ekonomiczne.

    > Ja zawsze myślałem że od ekonomii, tzn. tanie paliwo do pieca :>

    Tak było przez kilka lat. Jak już ludzie masowo powymieniali piece to wtedy
    nagle skończyło się "eko" a zaczęło strzyżenie baranów.

    Znam człowieka który już 3 razy zmieniali kotłownię przez 20 lat. Najpierw
    na początku lat 90-tych z węgla i śmieci na olej. Następnie jakieś około
    2005 z oleju na Eko-groszek, a w zeszłym roku z eko-groszku na PC.

    Każda zmiana oprócz pierwszej była ekonomicznie uzasadniona. Niestety gazu u
    niego w gminie nie ma.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-09-27 15:36:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 27 września 2013 15:31:09 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Zakazać nie, ale podatek dowalić jak najbardziej :-)
    Więc zgłosze że mam ogrzewanie elektryczne(farelka w salonie)a dla palenia
    relaksacyjnego (kominek kształtem przypominający kocioł) w kotłowni;)
    A proponuję aby obrońcy srodowiska zajeli sie tymi od popmp ciepła. Wg mnie kilometry
    tworzywa sztucznego zakopanego w ogródku wypełnionego kilkudziesiecioma litrami
    glikolu to bomba ekologiczna i trzeba to opodatkować;)