eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 23 Jul 2013 00:24:13 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może
    pracować też po ciepłej stronie
    From: j...@g...com

    W dniu środa, 17 lipca 2013 11:11:49 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Na wejściu zimnej wody do baniaka mam zawór bezpieczeństwa (chyba) w
    >
    > wielką dziurą wylotową. Pytanie brzmi: dlaczego powinien być po stronie
    >
    > zimnej wody (bo zapytałem o to 2 hydraulików i tak się dowiedziałem).

    Zawór bezpieczeństwa do bojlera montuje się na wejściu bo jest to jednocześnie zawór
    przeciwzwrotny - zapobiega cofaniu wody z bojlera do wodociągu i jego skażeniu tym co
    może być w bojlerze i co może żyć w bojlerze.
    W przypadku zadziałania w pierwszej kolejności wyrzuci chłodniejszą wodę z dołu
    zasobnika - mniejsze ryzyko poparzenia.
    Montaż dodatkowego zaworu po stronie ciepłej to proszenie się o kłopoty - po jaką
    cholerę kolejny punkt potencjalnego wycieku. Ten zawór który pokazałeś na zdjęciu
    jest raczej do zimnej wody. Do ciepłej będzie miał czerwone pokrętło. Takie zawory
    stosuje się do zabezpieczania układów CO i w przypadku domów jednorodzinnych i
    ogrzewań etażowych są to zazwyczaj zawory na 3 bary. Do zabezpieczania bojlerów CWU
    stosuje się zawory 6-7 barów, choć w wielu przypadkach ze względu na znaczne wzrosty
    ciśnienia wody nocą trzeba dokładać jeszcze naczynia przeponowe które je kompensują.

    Jackare
    Bytom