eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie › Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może pracować też po ciepłej stronie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 23 Jul 2013 14:01:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zawór bezpieczeństwa na zimną wodę przed baniakiem - czy może
    pracować też po ciepłej stronie
    From: k...@g...com

    W dniu wtorek, 23 lipca 2013 19:23:54 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > bojlera do sieci wodociągowej, ani kropli.
    >
    > Problem polega jednak na tym, że te zaworki, które są oferowane w
    >
    > sprzedaży są tak chu...owej jakości, że po kilku miesiącach pracy
    >
    > takiego zaworka potrafi przerdzewieć sprężynka, która dociska grzybek, a
    >
    > także blaszka, o którą się zapiera ta sprężynka. Natomiast grzybek
    >
    > zaczyna latać swobodnie i przepuszczać wodę.
    >
    > Producenci wychodzą z założenia, że jak zostanie zamontowany taki
    >
    > zaworek to nikt się nie sklapnie do końca gwarancji, że on przepuszcza,
    >
    > a po gwarancji to "wal się i idz se kup nowy".

    Bo może jest kilka rodzajów. Widziałem z dziurką i widziałem ze sprężynką. To ze Ty
    nic nie widziałeś nie znaczy ze tego nie ma tylko że Ty nie widziałeś. Kto Ci takich
    pierdół naopowiadał że woda z bojlera nie może cofnąć się do sieci. Może i jest to
    wskazane. Tylko tą drogą może być zmniejszone ciśnienie wynikające z rozszerzania się
    wody w czasie ogrzewania. Faktem jest że nie powinna się cofać w razie zaniku
    ciśnienia w sieci. I dlatego kiedyś był otworek a teraz jest zawór. l dalej ten zawór
    umożliwia cofnięcie się wody do sieci. Wiesz ile jest tej wody w czasie kiedy bojler
    podgrzewa się od 20 do 60 stopni. A nie więcej niż pół szklanki przy bojlerze 100
    litrów. Zawór bezpieczeństwa ma nie dopuścić do rozerwania zbiornika w przypadku
    gdyby z jakiś powodów bojler z wodą został odcięty zaworem przed bojlerem i zaworem
    albo zaworami za bojlerem. Takie dodatkowe pół szklanki wody spowoduje rozerwanie
    bojlera. Bo woda praktycznie w zakresie ciśnień na jakie może być narażony bojler
    jest nieściśliwa. Przekrój zaworu bezpieczeństwa w bojlerze jest zbliżony do
    przekroju zaworu w szybkowarze. Oznacza to że nie zabezpiecza on przed wzrostem
    ciśnienia w sieci tylko przed wzrostem ciśnienia spowodowanym grzaniem wody. Gdyby
    miał zabezpieczać przed wzrostem ciśnienia w sieci to musiałby mieć przekrój większy
    niż przekrój rury zasilającej. Przekrój musi byc na tyle duży że w przypadku gdyby
    zaciął się termostat to para ma przez ten zaworek wypchnąć wodę z bojlera i ma zostać
    odsłonięta grzałka. Grzałka ma się przepalić i przestać podgrzewać.