    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Że jak woda kapie, to lepiej
    Date: Mon, 22 Aug 2022 20:52:21 +0200

    W dniu 2022-08-22 o 18:01, Kris pisze:
> [...]
    też to może być lepsza opcja bo nie trzeba osobnej rurki gdzieś tam prowadzić
    (czasami mało estetycznie po ścianach) do odprowadzenia skroplin.
    zewnętrznej vs odprowadzania skroplin jakąś dodatkową rurką kilka czasami kilkanaście
    m dalej wybrałbym to pierwsze rozwiązanie jednostce wewnętrznej nie zaszkodzi a
    estetycznie i montażowo często prościej.

    > No i bardzo prawdopodobne że unikasz wtedy jednego awaryjnego elementu- pompki do
    skroplin.
    > Nie dość że to się potrafi popsuć to jeszcze straszne głośne jest

    W opisywanym przeze mnie przypadku jest to dom prywatny.

    Jednostkę wewnętrzną wymyśliłem powiesić w okolicy rogu pokoju, po
    przekątnej od rogu, gdzie są drzwi.

    | .
    r r r f .
    f z .
    --+-DDD---------+
    | |
    | |
    --+-----ooooo---+

    Może się rysunek nie połamie.

    Góra - północ
    f - drzwi na balkon
    balkon zaznaczony kropkami
    r - korytarz, środek domu
    D - drzwi do pokoju
    o - okna w pokoju (wschód oraz południe)
    k - przewidywane miejsce montażu jednostki wewnętrznej

    Zw względu na okna z obu stron jednostki wewnętrznej, nie ma jak puścić
    rurki wodnej do jednostki zewnętrznej bez pompki. Czyli (aby chlapać
    wodą) albo jednostka zewnętrzna wisi naprzeciwko wewnętrznej, albo
    zewnętrzną trzeba by dawać piętro niżej, co jest raczej niemożliwe.
    Stąd powiem im, aby wodę puścili osobno, a jednostka zewnętrzna pójdzie
    w "dziurę" za drzwiami balkonowymi f.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam