eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŻe podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
  • Data: 2018-07-31 13:38:38
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: marios <d...@f...gd> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.07.2018 o 12:50, Lisciasty pisze:

> [...]
    > zostałem wysłany do sklepu po spiryt i szlag mnie trafił bo za pół
    > litra zawołali 50 zeta. Mam w planie porobić trochę nalewek jak będzie
    > chwila i surowiec, ale nie będę płacił tym naciągaczom tyle kasy kurde...
    > Toteż zapadła decyzja o kupnie jakiejś maszynerii do produkcji
    > spirytu, ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub odradzić model? :P
    > Nie chcę tego samemu klecić bo nie mam czasu na doktoryzowanie się...
    >
    > L.
    >

    > "ale nie będę płacił tym naciągaczom tyle kasy kurde..."

    Przecież to nie naciągacze, jeno akcyzy i vat-y od akcyz (podnosimy o w.
    akcyzy i mnożymy przez 1,23) itd.
    Kupując "polski" spirytus wspomagasz przecież m.in. UE i inne owczarki

    Oczywiście sklep też dokłada, u mnie, z tych popularnych, najdroższa jest
    wg. mnie Stokrotka - bo: nasze, polskie, lubelskie, ..., chociaż w
    "rankingu" płacących podatek w PL, "kwiatek" chyba (nie pamiętam kwot) nawet
    coś wykazał sensownego względem reszty - może dlatego najdrożej - kupując w
    kwiatku wspomagasz składki do UE na owczarki :P

    > ";ktoś się na tym wyznaje na tyle żeby doradzić lub odradzić model? :P"
    Tata robił.
    [ Maszyna "budowlana" ]:
    Duża "puszka", rurka miedziana zwinięta w spiralę, woda z kranu lekko
    lecąca, parownik - szybkowar z nawierconym wylotem w pokrywce.
    Do zacieru (baniaka) przydaje się grzałka akwariowa 100W z regulacją
    temperatury. Ostatnio dodawali grochu łupanego - podobno dobrze wciąga, ale
    podobno najlepsze wyniki daje przepuszczanie przez węgiel aktywowany (raczej
    drogi w zakupie w zwykłym sklepie). Zresztą milion przepisów znajdziesz na
    necie - do tego on (internet) powinien służyć.

    Polecam wypędzić z gruszek, ah ten zapach po otwarciu flaszki, do dziś
    wspominam.

    Aha, projektując bufor wody do instalacji CO, od razu miałem zamysł dodania
    wężownic do niego - naczynie ruchome stawiane na pokrywie bufora (gorąco) i
    leci do wężownicy [pamiętać że czasem trzeba przeczyścić] umieszczonej przy
    dnie (chłodna woda) - nic się nie marnuje :), a na wiosnę beczka paliwa -
    no bo przecież nie wypiję takiej ilości. Niestety jeszcze nie rozbiłem, to
    nie powiem czy to działa.