    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 27 Aug 2021 13:53:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Zestaw do monitoringu
    From: ptoki <s...@g...com>

    piątek, 27 sierpnia 2021 o 20:48:40 UTC+2 WS napisał(a):

    > Jakoś nie widzę sensu walki o "super nagranie z włamu". Po grzyba to komu?

    Podobnie mysle jak ToMasz. Jak nie masz kamerki to nie wiesz nic.
    Było, znikło.
    Nie masz pojecia ani jak ktos wszedl jesli nic nie zniszczyl ani kiedy ani kto.
    Troche sie zgodze ze kamerki nie pokaza twarzy ani nie zidentyfikuja osobnika ale
    czasem jak juz zostalo wspomniane to moze byc lokalny zulik i wtedy jest szansa ze
    zestaw miedzianych rurek jednak sie uda odzyskac zamiast temat po prostu pogrzebac i
    łyknąć strate w ciemno.

    > Kamera ma sens jeśli ktoś analizuje obraz non stop (choćby automat z
    powiadamianiem) i można jeszcze jakoś uratować się przed włamem... Mając nagranie po
    fakcie można sobie je gdzieś wsadzić :( Nawet jeśli znajdą sprawcę (co i tak mało
    prawdopodobne) to raczej niczego się od niego nie odzyska, strat/uszkodzeń w budynku
    nikt nie pokryje - można oczywiście pozwać sprawcę na drodze cywilnej, ale to kilka
    lat trwa, będzie miał dostęp do wszystkich danych pozywającego, na koniec i tak się
    okaże, że nie ma majątku i komornik niczego nie ściągnie...

    I znowu fantazjujesz. No powiadomi sie, przyjedziesz w 5 minut i albo żula
    złapiesz/przestraszysz albo dostaniesz kose pod żebro.
    No, jakbys z bronia przyjechal i strzelal w ciemno bo "twoja ziemia, twoj zamek" to
    co innego. Ale W Polsce tak nie ma. A wiec albo zlapiesz zula albo kose.
    A w praktyce przyjedziesz po 15 minutach albo po godzinie i nic ciekawego nie
    zastaniesz. Albo tak bedziesz zakladal i dostaniesz kose pod zebra.

    > Jeśli inwestować w zabezpieczenia, to raczej takie pozwalające wykryć sprawcę jak
    najwcześniej, jak najbardziej utrudnić wejście i pewnie powiadomienie jakiejś agencji
    ochrony...

    A agencja przyjedzie tak zeby miec pewnosc ze juz nikogo nie ma. Agencje w naszej
    rzeczywistosci sa po to aby znizke na ubezpieczenie dostac a nie zeby kogos lapac.
    Szczegolnie jak towarem beda elektro narzedzia zachlapane zaprawa i zwoj miedzi...

    > Włamujący się do przypadkowych budynków, mieszkań (w sensie takich zwykłych, gdzie
    nic "wartościowego" nie ma) to menele, zwykli debile... :( Koledze kiedyś tacy wleźli
    do mieszkania, wewnętrzne drzwi zamknięte tylko "na klamki" z rozpędu otwierali łomem
    => główne starty to wymiana tych drzwi z ościeżnicami...

    A skad wiedzial ze to menele? Po zapachu? Bo sasiadka powiedziala? Albo kamere mial?

    > Dodatkowo tacy złodzieje, którzy już kiedyś zaliczyli odsiadkę są dość dobrze
    przeszkoleni w prawie... co generuje kolejne kłopoty. Przykład ze wsi, gdzie mam
    chałupę: patologiczna (ogólnie znana lokalnie) rodzinka ukradła na 99,9% paliwo z
    ładowarki w składzie budowlanym. Częściowo się nagrało, jak łazili w nocy po tym
    składzie, ale bez samej ładowarki, czyli brak konkretnego dowodu => właściciel
    zgłosił na policję, a oni po zatrzymaniu oświadczyli,że właściciel tam był i pobił,
    oczywiście bez żadnego powodu najmłodszego (nieletniego)... i można się domyślić kto
    miał realne "problemy" z policją... :( :( :(

    I ponownie sam sobie przeczysz. Jakby kamery nie bylo to by nie bylo nawet info ze
    sami tam wlezli.
    A jakby mial kamere ustawiona dobrze to by problemow z policja mial jeszcze mniej.