  • Data: 2021-08-31 20:55:54
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31/08/2021 20:15, a a wrote:
    > Mam jeszcze pytanie o te wtryskiwacze POE
    > Tam jest jedno gniazdo zasilania, a wyjść 4 lub 8
    > Sprawdzę ile kamera pobiera prądu 1A czy więcej + oswietlacz IR

    Raczej mniej. Te oświetlacze w kamerach są żałosne.

    > 4 kamery 4 x 1A = 4A
    > 8 kamer 8 x 1A = 8A
    > czy przy napięciu 12V, wystarczy 1 zasilacz na 4/8 kamer i nie będzie dodatkowego
    spadku napięcia na kablu i noca, gdy się właczą oświetlacze IR ?

    Własnie dlatego kupiłem zasilacz 15V z mostkiem na wejściu injektora,
    dajacy 13.5V. Od laptopa tohiba, PA2450U . Na kamerach jest troche ponad
    12V, reszta odkłada się na kablach. Jak potrzebujesz to za grosze są
    zasilacze od większych laptopów, choć przyznaje że w okolicy 15V cieżko
    coś znaleźć. Ostatecznie możesz całosć zasilać z UPSa na akku żelowym i
    zasilaczu dedykowanym do systemów alarmowych.

    > Jest tam w ofercie zasilacz 48V ale 0.5A

    Usmażysz kamery, które, jeśli nie są PoE, nie spodziewają się takich napięć.

    Albo kupujesz drogie kamery PoE i wtedy nie bawisz się w druciarstwo
    albo kupujesz zwykłe i masz max ~14V na zasilaniu.

    Jesli kamera jest PoE to zailając ją wyższym napięciem, prąd będzie
    mniejszy. W sumie to z tego powodu stosuje się wysokie napięcia na
    prawdziwym PoE.