  • Data: 2021-08-31 17:05:35
    Temat: Re: Zestaw do monitoringu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31/08/2021 00:06, a a wrote:
    > Mam pytanie, jaką izolację elektryczną stosujesz dla Ethernetu, POE

    Nie do końca wiem o co pytasz. "Izolacja" elektryczna wynika z faktu, że
    na wyjściach i wejściach ethernetu są transformatory. Dawniej czarne
    grube scalaki, obecnie często w środku gniazda.

    Innymi słowy: PoE (zasilacz do starego laoptopa 13.5V) wylatuje z
    injektora PoE (chiński, przelotowy, N wejśc N wyjść). Kamery są zasilane
    z tego samego potencjału.

    Switch widzi to napięcie zwrotnie (zgaduje) ale to mu nie przeszkadza bo
    ma trafa na gniazdach.

    Używam konkretnie takich injektorów:

    https://pl.aliexpress.com/item/4001035542213.html

    Nie są to switche. Switch jest osobno podpinany dziurka do dziurki.

    Są switche z PoE, ale ostrożnie: na dwa które miałem, oba wymagały
    napięcia >12V do pracy (tak zaczynały działać od 24V) co powoduje że
    kamery szlag trafi. Przeróbka pewnie możliwa, ale rzut oka na płytkę i
    widzę że to dużo dziargania.

    > Kamerka po splitterze POE chyba nie rozróżnia, czy jest zasilana przez Ethernet czy
    bezpośrednio z zasilacza.

    Nie odróznia. Pod warunkeim że w to PoE nie wpychasz 48V ;). Więc to nie
    do końca jest PoE,

    > W jednym budynku jest jedno zero, kamerki mają obudowy częściej plastikowe, ale
    elementy metalowe są, czy adaptery POE mają separację elektryczna i galwaniczną ?

    Jak już wyjaśniłem:
    a) od strony zasilacza izolacje zapewnia trafo impulsowe w zasilaczu
    b) od strony switcha zapewnia trafo sygnałowe

    > Czy kabel Ethernet ekranowany i dodatkowo uziemiony, gdy prowadzony na zewnątrz
    budynku ?

    Nie, bo prowadzony jest wewnątrz. Na elewacji jest mniej niż 10cm kabla,
    schowanego pod kopułką. Ogólnie nie mam kabli "na zewnątrz".

    > Dawno, dawno temu miałem modem w pececie, Internet z telekomunikacji i linia była
    napowietrzna i podczas burzy było wyładowanie w słup i w pececie się tylko żaświeciło
    i modem się wypalił na wejściu, ale dał się naprawić (to były czasy, że modemy się
    naprawiało).

    Switch, jesli się spali - 10zł. Zasilacz do kamer, jesli się spali - 10zł.

    Nie twierdze, że jak piźnie centralnie to nie poleci coś więcej, ale nie
    dramatyzowałbym problemu przepięć. Nikt tu nie wpina nic drogiego w te
    kable. Na tym polega cała sztuczka - nie mam wpiętego *drogiego*
    rejestratora w kable, tylko *tani* switch. Jak padnie, to wyjmę z
    pudełka rupieci następny.

    > Firmy sprzedają kamery do monitoringu ruchu na drogach i po burzy ich nie
    wymieniają, czyli pewnie jest standard i system zabezpieczeń i separacja elektryczna,
    a może i uziemianie.
    > Jest norma, ale interesuje mnie jak to się wykonuje w praktyce, aby kamery
    pracowały wiele lat bez awarii.

    Nie pytaj mnie. Jestem amatorem, kamery pracują u mnie w sumie koło 4
    lat, a w tej konkretnej konfiguracji ze 2 może 3. Czy to dużo, nie wiem,
    ale sporo burz przeżyły bez awarii.

    Raz wykonał się restart połowy kilku po walnięciu pioruna kilometr
    dalej. Działały po restarcie z automatu, nic się nie stało.