    From: " BrunoJ" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zetka i wychłodzenie pomieszczenia
    Date: Thu, 8 Jan 2009 15:40:48 +0000 (UTC)

    Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> napisał(a):

    > I jaki problem z wylotem wentylacji skierowanym prosto na wlot powietrza do
    > kotła?
    Taki ze tak nie powinno sie robic dla kotla z otwarta komora - dopytac
    kominiarzy czy projektantow kotlowni. Kociol ma pobierac powietrze z
    pomieszczenia a nie ma byc ono wdmuchiwane z rury wprost na palnik. Gbyby
    moglo byc wdmuchiwane z rury to nie mialyby sensu ograniczenia co do
    minimalnej wielkosci pomieszczenia kotlowni.

    A co do rury w rurze - pomysl wydaje sie ok, tylko zeby sie nie okazalo ze
    oprocz podgrzania powietrza do kotla, wyraznie schladzaja sie rowniez spaliny
    i komin, co z kolei moze skutkowac skroplinami w duzych ilosciach.
    Trzebaby pokomninowac, ale tak zeby nie przekombinowac.

    Swoja droga to ta zetka jest tylko przez sciane? Bo u mnie przechodzi przez
    jedno pomieszczenie piwniczne (lacznie dlugosc ok 4m) i wpadajace powietrze
    jest zawsze dodatnie. Temperatura w kotlowni to nie wiem jak moze byc ujemna -
    przeciez z kotla wychodza jakies rurki, rozdzielacze itp. moze wystarczy troch
    odizolowac, zeby pomieszczenie utrzymalo dodatnia temperature?

    pozdrawiam
    Bruno