    Date: Sat, 28 Jun 2014 09:36:36 +0200
    From: uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny

    W dniu 2014-06-28 07:36, monia pisze:
    > Witam
    > Nie wiem co mi się stało z moim aktem notarialnym, czy zgubiłam, czy
    > mi ukradziono jak wynajmowałam mieszkanie, niewiem.
    > Teraz mam pytanie.
    > Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do
    > sprzedaży mojego mieszkania lub w inny sposób ??
    > ps. wpis do Ksiąg Wieczystych posiadam Wieczystych

    Teoretycznie niemożliwe, a życie zna nie takie przekręty :)

    Teraz poważniej. Sam akt notarialny jest tylko dokumentem
    potwierdzającym sposób nabycia nieruchomości i zasadniczo potrzebny on
    jest tylko do dokonania wpisu do KW
    Po dokonaniu wpisu do KW dokumentem jaki jest żądany przez notariusza
    przy kolejnej transakcji kupna-sprzedaży jest wypis z KW. Ponadto
    notariusz, aby dokonać kolejnego aktu, jest zobowiązany do uzyskania
    szeregu innych dokumentów m.in. wypis z ewidencji gruntów, zaświadczeń o
    wymeldowaniu ...
    Podobnie też jest z wszelkimi kredytami hipotecznymi. Każdy bank żąda
    aktualnego wypisu z KW.
    Aktem notarialnym można się tylko posłużyć przy zawieraniu umów na
    dostawę mediów (gaz, prąd, woda, telefon, internet) pod wskazany adres.
    Żeby osoba mogła się posłużyć tym aktem notarialnym to musiałaby także
    skraść Twoją tożsamość, czyli posiadać dokument tożsamości ze swoim
    zdjęciem i Twoimi danymi osobowymi lub też zmienić dane w tym akcie. Ale
    nie jest to łatwe i nie widzę tu żadnego interesu dla osoby, która
    posługiwała by się Twoim aktem notarialnym.

    Jednak historia zna przypadki przekrętów polegających na sprzedaży
    nieruchomości pod nieobecność prawowitych właścicieli, ale są to
    wyjątkowe przypadki, w których musieli brać udział także nieuczciwi
    notariusze. Są to jednak marginalne przypadki.