  • 1. Data: 2014-06-28 07:36:47
    Temat: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: monia <m...@n...eu>

    Witam
    Nie wiem co mi się stało z moim aktem notarialnym, czy zgubiłam, czy mi
    ukradziono jak wynajmowałam mieszkanie, niewiem.
    Teraz mam pytanie.
    Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do sprzedaży
    mojego mieszkania lub w inny sposób ??
    ps. wpis do Ksiąg Wieczystych posiadam

  • 2. Data: 2014-06-28 09:36:36
    Temat: Re: Zgubiony/ukradziony? akt notarialny
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-06-28 07:36, monia pisze:
> [...]
    > sprzedaży mojego mieszkania lub w inny sposób ??
    > ps. wpis do Ksiąg Wieczystych posiadam Wieczystych

    Teoretycznie niemożliwe, a życie zna nie takie przekręty :)

    Teraz poważniej. Sam akt notarialny jest tylko dokumentem
    potwierdzającym sposób nabycia nieruchomości i zasadniczo potrzebny on
    jest tylko do dokonania wpisu do KW
    Po dokonaniu wpisu do KW dokumentem jaki jest żądany przez notariusza
    przy kolejnej transakcji kupna-sprzedaży jest wypis z KW. Ponadto
    notariusz, aby dokonać kolejnego aktu, jest zobowiązany do uzyskania
    szeregu innych dokumentów m.in. wypis z ewidencji gruntów, zaświadczeń o
    wymeldowaniu ...
    Podobnie też jest z wszelkimi kredytami hipotecznymi. Każdy bank żąda
    aktualnego wypisu z KW.
    Aktem notarialnym można się tylko posłużyć przy zawieraniu umów na
    dostawę mediów (gaz, prąd, woda, telefon, internet) pod wskazany adres.
    Żeby osoba mogła się posłużyć tym aktem notarialnym to musiałaby także
    skraść Twoją tożsamość, czyli posiadać dokument tożsamości ze swoim
    zdjęciem i Twoimi danymi osobowymi lub też zmienić dane w tym akcie. Ale
    nie jest to łatwe i nie widzę tu żadnego interesu dla osoby, która
    posługiwała by się Twoim aktem notarialnym.

    Jednak historia zna przypadki przekrętów polegających na sprzedaży
    nieruchomości pod nieobecność prawowitych właścicieli, ale są to
    wyjątkowe przypadki, w których musieli brać udział także nieuczciwi
    notariusze. Są to jednak marginalne przypadki.

  • 3. Data: 2014-06-29 08:59:56
    Od: r...@g...com

    W dniu sobota, 28 czerwca 2014 07:36:47 UTC+2 użytkownik monia napisał:
> [...]
    >
    > Teraz mam pytanie.
    >
    > Czy osoba która ma ten akt notarialny nie wykorzysta go np do sprzedaży

    Nie wiem czy można z tym coś zrobić, ale mogę Ci powiedzieć, że zginął Ci jedynie
    wypis z aktu notarialnego. Bo po wyjściu od notariusza dostaje się WYPIS z aktu
    notarialnego. Każdy współwłaściciel swój wypis. Sam akt z tego co się orientuje
    zostaje u Notariusza lub może on to potem gdzieś przekazuje np. do sądu lub gdzieś.

    Idź do notariusza u którego zawierana była transakcja. Jeśli nie pamiętasz jak nazywa
    się notariusz sprawdź w księdze wieczystej kto ostatni dokonał wpisuj.
    Księgi wieczyste są dostępne w internecie już w większości.

    I poproś o nowy wypis z aktu notarialnego - w ten sposób uzyskasz swój zagubiony
    wypis.

    Dla pewności zapytaj też notariusza czy coś może się stać. Za takie informacje się
    nie płaci, za wypis już pewnie tak choć to pewnie jakieś 200 stówki będą bo tam też
    nie ma bóg wie jakich cen.

    Patrząc na logikę to nie da się z tym nic zrobić bo potrzebne są dowody osobiste,
    wypis z księgi wieczystej z pieczątka sądu i to nie starsze niż ileś tam dni i kilka
    jeszcze innych rzeczy.... myślę ze oszustwem jesteś zagrożona jak każdy inny kto taki
    wpis trzyma w domu.