  • Data: 2012-01-19 12:25:22
    Temat: Re: Zima nadeszla
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19 Sty, 12:47, rrr <r...@o...rrr.pl> wrote:

    > bardziej chodzi mi to, że jak masz WG to żeby wywietrzyć w kiblu to albo
    > otwierasz okno, albo włączasz/ustawiasz wentylator tylko w tym
    > pomieszczeniu, cała reszta domu nie musi być tak intensywnie
    > wentylowana. Z tego co napisałeś, zrozumiałem, że posiadając WM,
    > wietrzenie jednego pomieszczenia automatycznie wymusza wymianę powietrza
    > w pomieszczeniach gdzie wymieniać go być może nie ma potrzeby. Czyli

    Jezeli nie masz dodatkowych przepustnic i sterowania tym - to tak,
    masz racje - tak wlasnie jest.

    > niekoniecznie dobrze i oszczędnie. Oczywiście jeśli chcemy wymienić
    > powietrze we wszystkich pomieszczeniach na raz to jeden pstryczek się
    > przydaje, choć uważam, że taka sytuacja jest jednak rzadsza.

    A ja mysle ze wlaczenie wentylatora w kibelku przy WG jest bardziej
    energochlonne dla wentylacji niz wlaczenie u mnie najwyzszego biegu w
    WM. Bo ja przy 350m3/h trace zaledwie 10-15% ciepla (reszta wraca), a
    Ty z WG tracisz 100% ciepla z tego co ten wiatraczek wypompuje - a ile
    one pompuja? 200-500m3/h. Czyli upraszczajac - Tobie "wylatuje" 200m3/
    h ciepla, a mi na najwyzszym biegu zaledwie 35-50m3/h.
    pozdr.

    --
    Adam