  • Data: 2009-12-28 20:23:26
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hhavt0$55r$1@inews.gazeta.pl...

    > Jeżeli są to rury stalowe o większych średnicach to tu powstaje dość
    > niekorzystne zjawisko polegające na spowolnieniu przepływu wody w odcinku
    > tych rur i stąd też wychładzanie tej wody w tych rurach jest spotęgowane.
    > Raz, że powierzchnia wymiany ciepła grubszych rur jest dużo większa to
    > dodatkowo woda bardzo wolno przepływa w takich odcinkach rur.
    > Przede wszystkim trzeba bardzo dobrze ocieplić rury. Nie tak pomieszczenie
    > co właśnie rury, choć uszczelnienie okien pianką montażową to całkiem
    > dobry pomysł, skoro okna są i tak skazane na straty.

    Zgadza sie, rury są grube i idą przez całe pomieszczenie (na najdłuższych
    pionach) ok 20m długości w tej zimnicy.
    W sobotę zabieram się do pracy. Jak już wspominałem o efektach poinformuję.
    No i co sądzić o fachowcach w tym przypadku? Wydaje mi się ,że należałoby
    bardziej piętnować hydraulika. :-/. No, ale nie czas na żale, idą mrozy,
    szykuje się pracowita sobota. Dziękuję wszystkim za porady.