    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zimno :-(
    Date: Wed, 30 Dec 2009 23:56:23 +0100
    <hh538o$9tt$1@news.interia.pl> <hh5595$6vd$1@inews.gazeta.pl>
    <hh570h$imf$1@node2.news.atman.pl> <hh5os5$b8i$1@inews.gazeta.pl>
    <hh5par$2d0$1@node1.news.atman.pl> <hh5q11$62h$1@news.interia.pl>
    <hh5siu$o2g$1@inews.gazeta.pl>
    <9...@s...googlegroups.com>
    <hhdqic$m06$1@inews.gazeta.pl> <hhe1ik$q04$1@news.interia.pl>
    <hhev9v$cbu$1@inews.gazeta.pl> <hhft20$16ud$1@news2.ipartners.pl>
    <hhgd9d$c7n$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhggik$j6u$1@news.interia.pl>
    <hhgjtn$1hsk$1@news2.ipartners.pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
    news:hhgjtn$1hsk$1@news2.ipartners.pl...

    > Chodzi o to, ze jest to tak nielogiczne jakbym ja nazwal sie dziadkiem nie
    > majac wnuków. Ludzie zakladaja >kilkuosobowe firmy i na wzór koroporacji
    > nazywaja sie prezesem co jest smieszne, bo swiadczy o tym ze nie rozumieja
    > pracownikami a nie dyrektorami to jest >kierownikiem i koniec. Tak samo
    > jak bierzesz lódke w rejs to jestes zeglarzem. Jak jest was czworo to
    > jeden zostaje >sternikiem. A jak masz na pokladzie dziesieciu bosmanów i
    > trzech oficerów to mozesz sie dopiero nazwac kapitanem. >I znowu prosty
    > wyznacznik - kapitan nie przekazuje polecen majtkom tylko oficerom.

    Co prawda zarzadzanie to nie moja dzialka, ale co nie co jeszcze pamietam.
    Oczywiscie rozumiem co masz na mysli, jednak struktury organizacyjne dobiera
    sie do potrzeb a nie do nazw stanowisk. Kazda z nich ma swoje wady i zalety
    i nie w kazdej sytuacji sa zastepowalne. Strukture plaska cechuje mala ilosc
    szczebli hierarchi pionowej co zapewnia szybki przeplyw informacji, jednak
    sa sytuacje, ze nie nadaja sie do skutecznego kierowania firma. Tam sa
    dyrektorzy rozni, kierownicy roznych szczebli i cala zabawa kompetencji,
    lacznie z problemami doboru odpowiedniej kadry. Kierownik kogos lubi albo
    nie, konflikty i zarzadzajacy z przerostem ambicji frustraci zyciowi.
    Jak powinien nazywac sie jednoosobowy wlasciciel kierujacy np. sp. z o.o.,
    kierownikiem bo ma trzech podleglych magazynierow i jednego sprzedawce? Z
    formalnego punktu widzenia nic nie stoi na przeszkodzie nazywac sie
    prezesem. Choc oczywiscie zgodze sie, ze czasem wyglada to smiesznie. :-))

    Pozdro.. TK