  • Data: 2010-01-04 09:15:31
    Temat: Re: Zimno :-(
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hhru94$ai4$1@news.onet.pl...

    > Ty płacisz VAT? VAT obciąża nabywców końcowych, Ty jesteś jedynie
    > pośrednikiem - poza kosztami obsługi księgowej i przelewu jego wpływ na
    > ociążenie przedsiębiorcy wynosi 0 zł.

    No jasne. :-))
    A ten VAT to niby skad?? Jakos nie zauwazylem, zebym placil go w takiej
    wysokosci jak wynikalo by to z faktur zakupu a przewaznie jednak wiecej. Jak
    nad tym sie zastanowisz to zauwazysz, ze w niektorych branzach VAT niestety
    decyduje o istnieniu firm na rynku detalicznym, gdzie tzw. Kowalski VAT-u
    odliczyc sobie nie moze, za to cena wzrasta o ~1/5 wartosci tzw. rynkowej.
    Oczywiscie doskonale znam geneze VAT-u i powiem Ci, ze rowniez dochodowy w
    konsekwencji musi obciazyc konsumenta koncowego, koszty paliwa i lokalu tez.

    > IMHO zły przykład.

    Biorac pod uwage wartosc dodana i "infrastrukture" powstawania jej, mam
    jednak inne zdanie. Innymi slowy, by ten VAT mogl w ogole wzrosnac, to
    potrzeba nieco wiecej niz tylko ksiegowa. Dlugookresowa suma VAT swiadczy o
    tym, ze wystapia rowniez inne zobowiazania nie tylko budzetowe a jak by nie
    liczyl jednak obciazajace firme. Dla tego stale i wysokie wplaty VAT sa
    dobrym przykladem.
    Ale zeby nie bylo ze nie, to co napisales jest prawda, niestety tylko
    ksiazkowa i opowiadana przez pracownikow US ktorzy nie bardzo maja
    wyobrazenie jak ten VAT u siebie kwotowo zwiekszyc.

    Pozdro.. TK