    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zimno :-(
    Date: Mon, 4 Jan 2010 22:32:24 +0100

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhti0n$k6a$1@node1.news.atman.pl...

    > Właściciel mieszkania nie płaci czynszu. Koszty, jakie musi ponieść to:
    > - podatek od nieruchomości
    > - opłata za użytkowanie wieczyste (jeśli jest użytkownikiem wieczystym, a
    > w miastach często tak jest)
    > - zaliczki na poczet utrzymania nieruchomości wspólnej (tzw. potocznie
    > czynsz)
    > - wpłaty na fundusz remontowy
    > - opłaty za ogrzewanie, wodę, prąd, gaz i inne media

    Nieważne jak się to nazywa. Ważne, że drożej i co ciekawszego jak u sąsiada
    pęknie rura czy zniszczy się okino to trzeba będzie wymianiać na mój koszt.
    Jak to samo się stanie u mnie to w przeciwieństwie do sąsiada będę musiał to
    naprawić na swój koszt ;D

    > Bardzo podobne opłaty ponosi właściciel domu, przy czym inaczej je nazywa.
    > Przykład - każdy właściciel jest obowiązany dokonać okresowego przeglądu
    > kominiarskiego - płacisz za to w zaliczkach na poczet utrzymania
    > nieruchomości wspólnej a właściciel domu daje do ręki kominiarzowi i
    > dostaje kwit.

    Ale jako właściciel domu płacisz za media, któe zużyjesz, a jako własciciel
    mieszkania płacisz ryczałtem za media, które marnuje sąsiad :)

    > Tak?? A kto płaci za remonty, konserwacje, awarie? A jak trzeba za 20 lat
    > naprawić dach, to skąd bierzesz na to pieniądze?

    Oczywiście z własnej kieszeni, z tą różnicą, że przez te 20 lat nie
    utrzymujesz sąsiadów, którzy nie chcą płacić czynszu oraz nierobów, którzy
    biorą kasę za nic (administrator, kominiarz, konserwatorzy domofonów, wind,
    instalacji elektrycznej, instalacji gazowej itp.) nie płacisz funduszu
    remontowego, który zżera inflacja oraz nie opłacasz firm odwalających
    fuszerki (jak w zeszłym roku w moim bloku, którzy wzięli pieniądze za
    konserwację dachu nie robiąc nic poza wejściem na dach i sprawdzeniem czy
    papa jest na swoim miejscu). Tak, wiem, jako właściciel mam prawo powołać
    swojego administratora i decydować o wydatkach funduszu - oczywiście pod
    warunkiem, że wspólnota nabędzie takie prawo.