  • Data: 2012-06-26 14:15:53
    Temat: Re: Zmiana porothermu na BK
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jsc6sq$h6h$1@inews.gazeta.pl...

    > No niestety muszę się włączyć.
    > Zapewne żaden z Was nie ma muru z ytonga bo nic o nim nie wiecie (na
    > marginesie ciekawe jest że często właśnie opiniodawcy o ytongu nic nie
    > wiedzą).
    > Sciana juz 36,5cm z ytonga ma nawet U=0,25 a co dopiero 44cm - którego
    > nie ma więc kolejny raz nic nie wiecie.
    > Natomiast jesli chodzi o zaprawę to jest kilkanaście razy mocniejsza niż
    > sam ytong i wiąże wyjątkowo mocno (wiem bo znam parametry i wiem bo sam to
    > mam.
    > To jest jak ze spawaniem w którym spaw bywa mocniejszy niż sam materiał.
> [...]

    Jak napisalem "jak dobrze pamietam" wiec nie okreslalem dokladnie- mialem na
    mysli to ze bardzo czesto ludzie kupuja domy gdzie sciana jest
    jednowarstwowa i U ma tylk tyle zeby bylo ciut ponizej dopuszczalnego
    maxymalnego U.
    Chlopie nie mow mi ze sciana murowana na cienka spoine ma wspolczynnik
    odksztalcenia postaciowego ktory gra zasadnicza role przy scinaniu sciany
    (jej odkztalceniu) w jej plaszczynie taki sam albo wiekszy niz sciana tej
    samej grubosci murowana tradycyjnie z cegiel na zaprawie bo powiem ze to ty
    nic nie wiesz.

    Sam widzialem sciany (bedace wypelnieniem konstrukcji zelbetowej
    slupowo-ryglowej) ktore zaczely pekac po minimalnym osiadanu konstrukcji
    zelbetowej gdzie jakby to wymurowali ze scinay tradycyjnej to w zyciu by tak
    nie poscianlo pustakow lub zaprawy.

    Ot tak dla scislosci