  • Data: 2012-05-09 09:58:51
    Temat: Re: Zużycie energii w trybie standby
    Od: robertr <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wątek ten założyłem bo szczerze się zdziwiłem wskazaniami
    amperomierza. Faktycznie mało mnie interesuje Cos fi, czy faktyczna
    moc urządzeń w stanie standby.
    Interesuje mnie ile wskaże miernik energii elektrycznej (który spisuje
    elektrownia) po podłączeniu tych urządzeń - za to płacę. Pomiary
    przeprowadziłem dość starannie mając podłączoną pralkę, kuchenkę
    mikrofalową, mikrowieżę i dzwonek bezprzewodowy. Wynik wyszedł 72 %
    pomiaru wynikającego z samego pomiaru prądu miernikiem. Zagadką dla
    mnie jest dzwonek bezprzewodowy - małe urządzenie z obliczoną mocą
    (oczywiście tylko przez pomiar prądu) prawie 25 W, właściwie się nie
    grzeje a powinno. Być może bez niego miałbym wynik nie 72 % a np
    95% ???
    Zabawę w pomiary potraktowałem jako lekcję fizyki dla dzieci - polecam
    - łatwiej wytłumaczyć dlaczego trzeba wyłączać, ile np kieszonkowego
    można zaoszczędzić.
    Obecnie staram się wyłączać urządzenia gdy nie pracują - oszczędność
    energii odczuwam jakieś ponad 2 kWh dziennie.
    I jeszcze jedna śmieszna sprawa - od momentu jak wszystko wyłączam na
    noc zacząłem lepiej sypiać - być może to tylko sugestia wszystko
    jedno.
    Pzodrawiam