    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie gazu
    Date: Tue, 10 Jan 2012 15:27:04 +0100

    Piotr Boncza wrote:

    > r> > analizy gazu, czy sprawdza wiarygodnośc wskazań gazomierza?

    > Ja myślę, że sami się tniemy. Kupujemy najtańsze kotły i robimy
    > najtańsze instalacje. Co do kotłów to tylko moje własne zdanie, więc
    > się nie będę wywnętrzał. A instalacje...
    > Problem w tym, że wiele z nich ma za małe średnice.
    > Kotły aby dobrze pracować muszą mieć na wejściu ściśle określony
    > zakres ciśnienia gazu.
    > Lepsze mają ten przedział większy, gorsze mniejszy. W zimie, gdy
    > wszyscy dookoła grzeją spada ciśnienie na przyłączu. Gazownia jest ok,
> [...]

    była by to prawda gdyby nie fakt że do gazomierza z reduktorem idzie gaz
    średnioprężny i ten kawałek robi gazownia.

    mało jest prawdopodobne aby ciśneinie po stronie wysokiej tak spadało żeby
    reduktor nie był w stanie dać nominalnego ciśnienia do instalacji
    wewnętrznej. Warto jednak czasem wezwać kogoś z manometrem który by
    sprawdził jakie jest ciśneinie przy kotle przy pełnej mocy. Szczeglnei gdy
    są jakieś jakzdy z wydajnością ukłądu grzewczego.

    Dodam że nowoczesne kotły nei lubią zbyt niskiego ciśnienia, i potrafią sie
    czasem uszkodzić.