    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zużycie gazu
    Date: Wed, 11 Jan 2012 10:55:30 +0100

    news:jei59o$562$1@inews.gazeta.pl...

    > ale dodatkowo to oznacza ze 1kWh z gazu kosztuje mnie wiecej niż gdybym
    > grzał prądem w II taryfie, co juz śmieszne nie jest. No ale 15lat
    > użytkowania to juz można jakis remont zrobić. Dajcie jakiegos linka do
    > sprawnosci pieców kondensacyjnych, CO mam podłogowe wiec spoko, a nie wiem
    > jak to jest przy CWU...

    Ja co roku przed sezonem grzewczym (przeważnie w niedziele wypada :) )
    rozbieram osłonę kotła (na zatrzaskach) odkręcam blachę komory spalania
    ściągam czopuch i kolano i całość odkurzam i przedmuchuję kompresorem. Co
    roku to samo, zapchany syfem wymiennik pierwotny. Ten kurz podczas spalania
    ulega pirolizie i robią się z niego takie coś jak by piasek. Zapchany
    wymiennik wpływa znacząco na sprawność kotła. Przy okazji odcinam kocioł na
    zaworach, spuszczam z niego wodę, czyszczę filtr siatkowy powrotu oraz
    sprawdzam ciśnienie wstępne naczynia wzbiorczego.
    Po takim czyszczeniu od razu widzę że kocioł inaczej pracuje. Nawet szum ze
    spalania jest inny, taki bardziej aksamitny.
    Inna sprawa, jeżeli kocioł jest często eksploatowany w wysokich
    temperaturach to wymiennik szybko się zakamieni. To też pogarsza sprawność.

    Marek