    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    Date: Wed, 28 Oct 2015 15:15:28 +0100

    W dniu 2015-10-28 o 13:52, Budyń pisze:

    > bzdura kompletna. Mam termeta - nie musi mieszac wody na bezdurno.

    Ten ktory ja mam tez nie musi, ale to najlepszy sposob grzania.

    > No i idea mierzenia wody jest słaba - my w pokojach nie siedzimy w wodzie tylko w
    powietrzu.

    Ktorego temperatura bierze sie z wody?

    > I interesuje nas stabilnosc z dokładnoscia do niewielkiej histerezy własnie
    powietrza.

    Ogrzewanego woda?

    > Mierzymy temp. powietrza jesli spadnie włączamy piec, jesli przekroczy wyłączamy.

    Biorac pod uwage bezwladnosc podlogowki nieco kiepski to sposob regulacji.

    > Jesli ktos chce to sie moze wspomóc pogodówką która przewidzi szybkosc zmian. Ale
    to nie jest niezbedne - wrecz uwazam ze to gadzeciarstwo.

    Przy podlogowce to wrecz niezbedny gadzet. :-)

    > Proste i bezbolesne. Nadal uwazam ze chodząca na stałe pompa to debilizm. I jesli
    sobi unia chce organizowac energooszczednosciowe eventy to własnie tu a nie
    zmniejszajac moc odkurzaczy itd

    Jaka unia?
    Temperatura wody odzwierciedla zapotrzebowanie budynku na energie. Nie
    ma czegos takiego jak niedogrzane pomieszczenia bo pompa nie chodzi.
    Wiadomo, ze niektore czesci domu wychladzaja sie szybciej inne wolniej.
    A w zwiazku z tym, ze podlogowka jest niskotemperaturowym przekaznikiem
    energii to ta oddana zostanie tam gdzie jest potrzebna.

    Pozdro.. TK