  • Data: 2015-10-29 01:50:10
    Temat: Re: Zuzycie pradu
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-10-28 19:56, RD pisze:
> [...]

    [...]

    > Szukałem 2800K (to, co mam na świetlówkach), ale zwykle kończy się to
    > jedynie napisem na pudełku, a w środku i tak siedzi coś w granicach 3000K.

    Ja również eksperymentowałem z różnymi źródłami światła (świetlówki
    kompaktowe, świetlówki liniowe, żarówki z żarnikiem halogenowym oraz
    LED-owe zamienniki żarówek). Szukałem takich, które by mi zastąpiły
    dotychczasowe źródła światła i dawały satysfakcjonującą barwę.

    Pewnego dnia, podczas zakupów w Carrefourze, natknąłem się na promocję
    tych oto LED-ówek (OMEGA 12W 2800K E27) -
    <http://www.sklep.platinet.pl/OMEGA-LED-BULB-ECO-280
    0K-E27-12W-42356%284,16081,14546%29.aspx>

    Kosztowały coś koło 15 złociszy za sztukę. Postanowiłem przetestować i
    na próbę kupiłem jedną z zamysłem wkręcenia jej nad umywalką. Po
    włączeniu dawała światło jak zainstalowana do tej pory 75W żarówka w
    mlecznej bańce. Barwa światła była prawie taka sama, a jasność
    minimalnie mniejsza (producent podaje, że ten 12W LED to zamiennik 72W
    żarówki). Daje przyjemne, żółte, ciepłe światło (mam porównanie do
    świetlówek kompaktowych, bo kupowałem i świetlówki OSRAM, i PHILIPS -
    PHILIPS dają - wg mnie - bardziej przyjemne światło z gatunku "warm white").

    Przez dwa dni przyzwyczajałem się do tej nowej lampki LED, uznałem, że
    jest OK, więc pójdę za ciosem i kupię jeszcze taką 12W do lampy w
    korytarzu i do łazienki, pod sufitem. Udało mi się upolować ostatnią
    sztukę - półki w Carrefourze zostały wymiecione z tego promocyjnego
    towaru. Ta osatnia sztuka trafiła do lampy na korytarzu i również dobrze
    się sprawuje. Po kilku dniach wróciłem do Carrefoura i kupiłem kilka
    ostatnich sztuk z resztek sklepowych zapasów, bo w międzyczasie musieli
    dorzucić trochę tego towaru.

    Te LED-y kupowałem w ubiegłym roku w Carrefourze, na przełomie
    października i listopada albo listopada i grudnia, więc trochę czasu już
    minęło. Szukałem ich po sklepach stacjonarnych i niedawno widziałem je w
    Auchan, o różnej mocy. Planuję teraz kupić 9W do WC oraz przetestować
    15W 2800K z używanymi do tej pory świetlówkami w różnych lampach. W
    każdym razie polecam przetestować, jeśli ktoś szuka LED-ów o ciepłej barwie.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/