    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zuzycie pradu
    Date: Thu, 29 Oct 2015 16:35:49 +0100

    W dniu 2015-10-29 14:50, RD pisze:

    > [ciach]

    > Jedną z testowanych przeze mnie firm była właśnie Omega - konkretnie to
    > GU10/230V - 7W - 2800K / 500lm/ 160'. Z radością zamówiłem, bo jako
    > jedna z nielicznych firm informuje o 2800K. Niestety również świecą
    > biało. Może troszkę lepiej, niż te 3000K innych firm, ale jest im daleko
    > do 2700-2800K. Aktualnie niestety tylko ANS, o którym pisałem wyżej i
    > niestety "lekko żółto".

    No niestety. Na opakowaniach piszą różne rzeczy, więc jeśli się
    "organoleptycznie" nie przetestuje to nie ma jak ocenić. Mnie ta barwa
    odpowiada. Może nie jest megazółta, tylko lekko żółta, ale stopień
    odcienia żółtości jest przeze mnie akceptowalny. No i jasność świecenia
    też jest odpowiednia.

    Co do trupiobladych świetlówek to mam jeszcze kilka takich, kupionych
    kilka lat temu w promocji w jednym z hipermarketów. Kosztowały circa 4-5
    zł / sztuka. Do mieszkania nie nadawały się. Ale o dziwo, w ceramicznej
    oprawie z kloszem słoikowym na ścianie budynku na zewnątrz, do
    oswietlania podwórka dawały radę.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/